"ההערות של ביידן תאמו את מה שהשמענו כל הזמן. אנו קוראים בתוקף למנהיגי ישראל למצוא פשרה בהקדם האפשרי", כך הצהיר הערב (רביעי) דובר המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן.

ח"כ מהליכוד לא מודאג מדברי ביידן: "יש ביקורת מהממשל הדמוקרטי, בסדר"
ביידן: "לא אזמין את נתניהו לבית הלבן בקרוב" - כך הגיב ראש הממשלה

הוא הוסיף: "בירכנו על ההחלטה שהתקבלה ביום שני לסגת מהחקיקה ולקיים דיאלוג לאומי. כפי שאמר הנשיא, הוא מקווה שהם יצליחו למצוא פשרה אמיתית. אנו מאמינים שזו הדרך הטובה ביותר קדימה עבור ישראל וכל אזרחיה. תמיכת ארה"ב בביטחון ובדמוקרטיה של ישראל נותרה איתנה". בהמשך אמר כי הממשל האמריקאי ממשיך להפציר בישראל להגיע לפשרה בנושא כמה שיותר מהר "תוך שמירה על קונצנזוס ותמיכה ציבורית רחבה ביותר".

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן התייחס הבוקר לימים הסוערים בישראל עד הודעת ראש הממשלה בנימין נתניהו על השהיית החקיקה, ואמר כי "כמו הרבה תומכים אדוקים של ישראל - אני מאוד מודאג. הם לא יכולים להמשיך בדרך הזו. די הבהרתי את זה". בנוסף, הבהיר כי הוא לא מתכוון להזמין את ראש הממשלה בינמין נתניהו לבית הלבן בוושינגטון בעתיד הקרוב.

ג'ו ביידן נגד בנימין נתניהו: "לא אזמין את נתניהו לבית הלבן בקרוב. ישראל לא יכולה להמשיך בדרך הזו". צילום: לפי סעיף 27 א'

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב על דברי ביידן, ואמר: "אני מכיר את הנשיא ביידן למעלה מ-40 שנה ואני מעריך את מחוייבותו רבת השנים לישראל. הברית בין ישראל לארה"ב היא איתנה והיא תמיד מתגברת על חילוקי הדעות שמתגלים מעת לעת בינינו". הוא הוסיף: "הממשלה בראשותי מחוייבת לחיזוק הדמוקרטיה על ידי החזרת האיזון הראוי בין שלוש הרשויות, אותה אנו שואפים להשיג בהסכמה רחבה. ישראל היא מדינה עצמאית שמקבלת את החלטותיה על פי רצון אזרחיה ולא על סמך לחצים חיצוניים, כולל מחברינו הטובים ביותר".