בצל ההידברות בבית הנשיא: יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד התראיין הערב (רביעי) בחדשות 12, וסתר את המתקפות מצד הקואליציה, לפיהן פעולות האופוזיציה הובילו לפגיעה ביחסים עם ארצות הברית, זאת לאחר הסערה שעוררו דבריו של הנשיא ביידן. "האמריקאים לא צריכים אותנו בשביל לדעת מה קורה פה", ציין.

לאחר פיטורי גלנט: המסר הסודי והחשאי שהעביר ביידן לנתניהו
"הברית בלתי ניתנת לערעור": נתניהו במסר לאחר העימות עם ביידן

"הם נתקעו בשנות ה-80, כשלא ידעו לעשות את ההקשר מדברים שנאמרו פה בעברית, המשבר נוצר מזה שהם יודעים את האמת", הוסיף. עוד תקף: "הם אומרים לנו - 'אנחנו תמכנו בכם בכל השנים האלה כי אתם מדינה דמוקרטית'". 

בנימין נתניהו על הרפורמה במערכת המשפט (צילום: ערוץ כנסת))

עוד הוא תקף: "מזה חודשיים ארצות הברית היה לא הידידה הקרובה של ישראל. הם חובטים ביד המושטת. אי אפשר להסביר למי שלא חי את זה, איזה עוצמה זאת כשאתה ראש ממשלה שנכנס לכל חדר בעולם, ויש לך גיבוי אמריקאי".

על אף עצירת החקיקה, לפיד אמר כי ישתתף בהפגנת המחאה שצפויה להתקיים בשבת הקרובה: "אני לא מחלק הוראות למחאה, ואלך להפגנה בשבת. אנחנו רוצים לתת צ'אנס להידברות בבית הנשיא. אנחנו חשדנים, עושים עסקים עם גדול הנוכלים בתולדות המדינה".

כמו כן, התייחס יו"ר האופוזיציה לסקרים האחרונים, יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ עקף את מפלגתו בסקרים: "אני ובני מתואמים. ישבנו ארוכות בלילה של ההצבעות ודיברנו איך נבנה את זה ונתנהל בתוך זה. לא לפי זה (הסקרים) אני מנהל את מה שאני חושב שנכון למדינת ישראל ולאזרחים".