שר הביטחון יואב גלנט נועד הערב (רביעי) עם יו"ר ש"ס אריה דרעי על מנת לפתור את הסאגה סביב הדחתו מהתפקיד. בשיחה עלו רעיונות ליישוב האפשרי של המשבר, בין היתר באמצעות ההתנצלות הפומבית של גלנט.

גלנט ממשיך להגיע לדיונים עם נתניהו; מקורבו של רה"מ: "רוצים שיחזור"
ביקורת חריפה בממשלה על גלנט: "השתמש בסרבנות כדי לעצור את החקיקה"

גורמים העוקבים אחרי ההתפתחויות של הדרמה, מתרשמים כי היום הלך הרוח בלשכת רה"מ השתנה לטובת גלנט. דרעי כידוע, עושה מאמץ רב לתווך בין גלנט לנתניהו עוד מתחילת האירוע. 

כזכור, נתניהו החליט לפטר את גלנט לאחר שקרא לעצירת החקיקה במסגרת הרפורמה המשפטית ואמר כי "בעת הזו חייבים לעצור את התהליך כדי לשבת ולדבר, השסע הולך ונפער". בתוך כך, נתניהו טרם קיבל החלטה בנוגע למינוי החדש שעתיד להחליפו. בין השמות שעלו ונשקלים כעת הם: ישראל שר האנרגיה ישראל כ"ץ, שר החוץ אלי כהן ושר הכלכלה ניר ברקת. זאת, על פי גורמים מעורים בנושא.

יואב גלנט: "הקריאה לסרבנות מסוכנת ועלולה לפגוע ביכולתו של צה״ל". (צילום: ניקול לסקבי, דוברות שר הביטחון)

הגורמים המעורים מעריכים כי נתניהו נוטה להעדיף את המועמד שהכי פחות מעוניין להישאר בתפקיד שר הביטחון בהמשך הדרך. המשמעות: ראש הממשלה רואה בכך מינוי זמני, המשאיר אופציות אחרות לעתיד. מבחינה זו, כ"ץ הכי מתאים לתפקיד משום שמחכה לו תיק החוץ בעוד פחות משנה, ספק אם יסכים להתמנות לממלא מקום שר הביטחון במידה ויוצע לו.