הימים הסוערים העוברים על המדינה, בעקבות הרפורמה במערכת המשפט, ממשיכים לעורר עניין בעולם הערבי, גם בקרב ארגוני הטרור מסביבנו. בתוך כך, שייח' נעים קאסם, סגן מזכ"ל חיזבאללה, התראיין לסוכנות הידיעות האיראנית "תסנים" והדגיש כי "הסכסוך הפנימי יהיה הגורם החשוב ביותר לנפילתה של ישראל".

כמו כן, שייח' קאסם התייחס גם להסלמה הביטחונית ביהודה ושומרון, ואמר כי "אנו עדים להתחזקות של ההתנגדות הפלסטינית, בעוד שישראל מנסה לחזק את פרויקט הנורמליזציה עם מדינות ערב, ולשכנע כי איראן היא האויב של מדינות ערב ולא רק שלה. עם זאת, היום הכל משתנה, אנו עדים להתכנסות של מדינות הערב באזור ליצירת שלום והיציבות ביניהן".

נעים קאסם (צילום: REUTERS/Aziz Taher)
נעים קאסם (צילום: REUTERS/Aziz Taher)

בהמשך, התייחס לכך שבארגון חיזבאללה תומכים במועמדותו של סולימאן פרנג'יה לנשיאות לבנון, ואמר כי "אנו מאמינים שמאפייניו יהפכו אותו לנשיא מצליח, מעולם לא תמכנו באיש על סמך הבטחות קודמות או התחייבויות ישנות, אך התנאים והמאפיינים האובייקטיבים של פראנג'יה גרמו לנו לראות בו כאדם המתאים ביותר לכהן בתפקיד". לדבריו, "כל מעשינו, וכל ההיסטוריה הפוליטית של חיזבאללה, מוכיחה כי אנו תמיד כנים עם הלבנונים. אנו מאמינים ביושרה של עמנו ושל בעלות בריתנו, ואנו גם כנים כתמיד עם האויב, וזה מה שגורם לנו להצליח".

בשבוע שעבר נאם מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, והתייחס גם הוא לסערה הפוליטית בישראל סביב הרפורמה המשפטית. נסראללה הדגיש כי "ישראל נמצאת בבעיה, היא לעולם לא הייתה חלשה, מבולבלת ומסוכסכת כפי שהיא היום". כמו כן, התייחס בנאומו גם לפיגוע המטען במגידו, ואמר כי "אם ישראל תחליט לתקוף את לבנון, זה יגרור את האזור כולו למלחמה, וארגון חיזבאללה יגיב במהירות לכל מתקפה כזו".