חילופי ההאשמות בין הקואליציה לאופוזיציה נמשכים, על אף ניסיונות ההידברות סביב הרפורמה המשפטית בבית הנשיא. היום (חמישי) ח"כ חילי טרופר עורר סערה לאחר שאמר ב-103FM כי "מבחינתנו זה אמיתי לחלוטין אנחנו באים עם רצון גדול לייצר הסכמות רחבות כולנו מבינים אם לא נגיע להסכמות אם נצא מהחדר ללא הסכמות, ומה שראינו ברחובות בשבועות האחרונים יהיה יותר חמור".

לפיד האשים את לוין ב"הונאה" בכל הנוגע לשיחות המו"מ - כך השיב שר המשפטים

"אני לא בוחן לב וכליות, בכל מקרה אני יודע שאם חלילה נתניהו או לוין ירמו את העם, ראינו מה קרה כשניסו לדרוס אותו עם חקיקה קיצונית וחפוזה, אני מאמין שעם שרימו אותו ידע להגיב לדבר הזה. אני לא חושב שאנחנו שולטים בהכול, אני לא התחלתי את ההפגנות אני לא יוזם אותם, אני מקווה שנגיע להסכמות ונוכל להרגיע את המדינה הזאת", הוסיף.

בתגובה לדבריו, תקף שר המשפטים יריב לוין: "הדברים של ח״כ חילי טרופר הבוקר ראויים לכל גינוי. מתברר שמאחורי החזות הממלכתית כביכול, מסתתר דבר אחר לחלוטין. ח״כ טרופר, בשפה בוטה, מודיע מראש שמבחינת המחנה הממלכתי לא מדובר במשא ומתן ענייני אלא בהצגת תכתיב שמטרתו לפוצץ את השיחות ולהבעיר את המדינה. אני קורא לכל נציגי האופוזיציה לבוא לשולחן המשא ומתן מתוך אחריות ורצון אמיתי להגיע להסכמה שתכבד את הציבור העצום שמייחל לרפורמה של ממש במערכת המשפט".

בהמשך, הבהיר טרופר את דבריו ומסר: "עמדתנו היא עקבית, היא נאמרת כבר חודשים וגם בבית הנשיא: יש לנו אחריות לעשות כל שאפשר כדי להגיע להסכמות. גם בראיון הבוקר אמרתי שצריך להתאמץ ביחד כדי להימנע מלחזור לרחובות בוערים ולהעמקת הקרע בעם. כל הצדדים כואבים וכולנו צריכים להקשיב לקולות ולכאבים של כולם. מבין שיש מי שכבר החלו במשחק האשמות, אבל הדברים פשוטים וכולם מוזמנים להאזין לראיון המלא, ולא לצאת בהכרזות בעקבות ציטוטים חלקיים".

"לא ארד לרמה של התקפות אישיות כפי שנוהגים אחרים, רק אציע למי שהביא את המדינה לסף מלחמת אחים להקשיב לדברים שנאמרו ולהימנע מהטפות. כמו לתומכי הקואליציה גם לנו יש עקרונות: ביניהם, שהממשלה לא תמנה לבד שופטים. יש עמדות מנוגדות ועכשיו יש לעשות הכל כדי להגיע להסכמה שתשמור על הדמוקרטיה ותמנע קרע בעם. אנחנו ממוקדים בהידברות ולא מתרגשים מרעשי רקע. אנשים אחים אנחנו", הוסיף.