גורמים בכירים בקאוליציה התייחסו היום (שישי) למשא ומתן סביב הרפורמה במערכת המשפט וטענו כי "ברגע שאנשי המחנה הממלכתי הודיעו אחד אחרי השני: מיכאל ביטון, חילי טרופר, אורית פרקש - שלא יקום ולא יהיה אפילו שופט אחד שיכול להתמנות ברוב רגיל בקואליציה, -הם הרגו את משא ומתן, את הרעיון לנסות ולהגיע להסכמה כוללת על הכל".

טרופר איים: "ללא הסכמות, מה שראינו יהיה חמור יותר" - כך השיב שר המשפטים
נמשכים מאמצי ההידברות: נשיא המדינה נפגש עם נציגים מהאופוזיציה

לדבריהם, "באנו בלי שום תנאים מוקדמים, והם פתאום החליטו שהדבר הזה לא יקרה. לפחות בסוגייה הזאת הם לא מעוניינים להגיע להסכמה , וזאת טעות חמורה. יש פסימיות גדולה בבית הנשיא לגבי האפשרות להגיע להסכמה לאומית".

מנגד, יו"ר המחנה הממלכתי ח״כ בני גנץ התייחס גם הוא למאמצי ההידברות ואמר כי "שלחנו צוות לבית הנשיא שיוביל את ההידברות. מדובר בצוות נחוש, מקצועי ומנוסה עם מטרה ברורה לשמור על הדמוקרטיה הישראלית ולמנוע מלחמת אחים. לא נתפשר על הדמוקרטיה שלנו, לא נאפשר פוליטזציה של מערכת המשפט". 

בנוסף לכך, גם נשיא המדינה יצחק הרצוג התייחס למגעים והפציר בנציגי הקאוליציה והאופזיציה: "חשוב שננשום עמוק, נסתכל על המציאות וניתן סיכוי אמיתי לתהליך ההידברות. המדינה שלנו יקרה לכולנו. האתגרים שלה במישורים הבטחוניים, הכלכליים והחברתיים גדולים ביותר. מזיגה של יהודית ודמוקרטית היא שילוב נפלא בעיני ועלינו לשמור עליו מכל משמר. ניתנה לנו ההזדמנות לנסות לשנות את הכיוון. לנסות ולהוביל לתהליך שיכול אפילו להיות טוב ובריא לאומה שנמצאת בויכוח קשה. בואו ניתן לזה סיכוי".

הרצוג נגד הרפורמה: "צריכה לעבור מהעולם ומהר"

מהצד השני, ראשי המחאה קראו להמשיך ולהגיע להפגנות במוצאי השבת. ממארגני ההפגנות נמסר: "אנו נמצאים ארבעה שבועות לפני העברת חוקי הדיקטטורה. כל מי שקרא השבוע את האמירות של שר המשפטים ובכירים נוספים מבין שלצערנו הם לא רוצים להגיע להסכמות רחבות, אלא רק רצו להרוויח זמן ולהרדים את המחאה".