רבבות מפגינים יצאו אמש לרחובות ומחו נגד הרפורמה המשפטית, לאחר שבשבוע שעבר ביקר נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, את התנהלותו של ראש הממשלה ואמר כי נתניהו לא יוזמן בקרוב לביקור בארה"ב. סביב האירועים הרבים, התארח הבוקר (ראשון) שר התפוצות עמיחי שיקלי בתוכנית של גדי נס ברדיו צפון 104.5FM והתייחס לדברים.

שיקלי פתח את השיחה בהתייחסות למחאה הנרחבת נגד הרפורמה במערכת המשפט: "כשאני מסתכל על המחאה אני מחלק אותה לכמה חלקים, יש את האגף שהוא יותר אלים, זה שמוביל את הרטוריקה האלימה הקיצונית, זה המשך של קריים מיניסטר, זה ניסיון להפיל את הממשלה. מדובר בשמאל רדיקלי, ראינו את שרפת צווי הגיוס, את הגליוטינה שהוצבה", טען השר.

"ברגע שאנשים כמו דן חלוץ ודני יתום שהביאו את השירות על תנאי בישראל, מכאן זה הגיע לטייסים - זה אחד האסונות שהגיעו למחאה. מנגד יש את הציבור הרחב שיש ויכוח לשם שמיים והם מחזיקים בעמדות נגד, וזה אפילו מבורך, אבל את זה לא ראינו אתמול בערב", הוסיף. 

בהקשר של הקפאת החוקים וההדברות בבית הנשיא אמר: "אני חושב שזה דבר נוסף שצריך להבין אותו, יש מטה מאוד מסודר שמוביל אותו אהוד ברק. עומדים מאחוריו טייקונים בקנה מידה חזק מאוד, שעשו קמפיין של שטיפת מוח שלא ברא השטן ויצר פחד בקרב האוכלוסיה. בעיניי הוא לא מוצדק בכל צורה שהיא עם כל הססמאות של דיקטטורה".

עוד אמר כי: "מה שקורה בבית הנשיא הוא בעייתי ממספר היבטים. המתווה שהנשיא הביא הוא לא גורם ניטרלי, יש לו צד בעניין, והוא לא בצד של המחנה הממלכתי. מול הצוות של הקואליציה שהוא צוות אחד יש הרבה מאוד צוותים של האופוזיציה ויהיה קשה מאוד להגיע להסכמות". 

על עתידו הפוליטי של גלנט, אמר: "אני חושב שהעיתוי לא היה מדוייק, בסופו של דבר ישבנו כולם בישיבת סיעה ומי שהתנגד בא ואמר את מה הוא חושב, שם את הדברים על השולחן. בסופו של זה דבר יצר מהלך שמפתיע את הסיעה, והתסכול הוא מובן. מצד שני לא בטוח שהדרמה של הפיטורים לא היה משהו נכון לעשות בשלב הזה, נוצר משבר אמון, נגבה את רה"מ בכל החלטה שייקח". 

בהמשך התייחס השר לדבריו של נשיא ארה"ב כי לא יזומן לבית הלבן בקרוב: "כשאנחנו עוסקים בממשל האמריקאי הציבור לא תמיד מבין את עומק הבעיה שיש עם המפלגה הדמוקרטית, זו מפלגה שעוברת תהליכי רדיקליזציה פרוגרסיבים, היא עוברת לצד הפלסטיני", טען.

"הצוות שהקיף את אובמה והיום מקיף את ביידן, זה צוות שלא אוהד את נתניהו בכלל ואת המחנה הלאומי. הם לא מתאמצים להסתיר את העובדה הזו. יש פה התנהלות לא הוגנת כלפי הממשלה הזו מצידם של הממשל האמריקאי - היחס לנתניהו הוא יחס מבזה, חבל שהוא מחריף את הנושא הזה", סיכם.