השר עמיחי שיקלי הגיש הבוקר (ראשון) עתירה לבית הדין של הליכוד, יחד עם חברי הכנסת בועז ביסמוט, משה סעדה ודן אילוז ובעזרת עו״ד זיו מאור, במטרה להורות על הפסקת חברתו של פנחס עידן בתנועה ולחילופין - להוצאת צו האוסר על עידן לעשות שימוש בכל סמכות הנתונה לו בכל תפקיד ציבורי לשם סיכול מטרות התנועה, ובהן קידום הרפורמה המשפטית.

לאחר עצירת ההמראות בנתב"ג: שיקלי במתקפה על פנחס עידן - "אין לו מקום בליכוד"
"אשקר אם אגיד שזה חוקי": הבכיר שהשבית את נתב"ג משחזר

״בשבוע שעבר השתמש פנחס עידן בסמכותו כיושב ראש ועד עובדי רשות שדות התעופה, והורה על השבתת ההמראות בנתב״ג, מהלך פוליטי, בריוני ולא חוקי שפגע ברבים. יתרה מכך, המהלך נועד להלך אימים על ממשלת הליכוד הנבחרת ולהניאה מקידום הרפורמה. בכך פעל בניגוד מוחלט למטרות התנועה ולבוחריה וסייע סיוע של ממש למפלגות האופוזיציה. בכך הפר עידן את סעיף 4 לחוקה, המחייבות את חברי הליכוד לקיים את הוראות החוקה ולסייע בהגשמת מטרותיה״. לשר וחברי הכנסת הצטרפו כ-8,000 איש, מהם כמעט 5,000 חברי ליכוד, אשר חתמו על העתירה.

יש כבר 3 עתירות: ראש הליברלים בליכוד, יו"ר ועדת הביקורת של הליכוד אביגדור הדר והעתירה הנוכחית. באשר לדרישה להדיח את פנחס, תהיה פרוצדורה מיוחדת של דיון בבית הדין של הליכוד בהרכב של 3 שופטים ואז, אם יחליטו להרחיק את עידן  והוא יעתור, בעתירה ידונו 5 שופטים אחרים.