פרופ' אביעד הכהן, נשיא שערי מדע ומשפט, התראיין היום (ראשון) בתכניתם של אריה אלדד ואיתן כבל והביע את דעתו על התייחסות רה"מ בנימין נתניהו לבקשה לביזיון בית המשפט שהוגשה נגדו לבג"ץ: "במדינה מתוקנת אדם לא בוחר את שופטיו", אמר.

נתניהו התחייב: "כל שופט חדש שימונה לא יהיה מעורב בענייני"

עוד טען כי "ברמה הפורמלית ההנחייה הייתה שנתניהו לא יעסוק בשום דבר שקשור למערכת המשפט, זה לא עניין של שופט כזה או אחר, בניגוד עניינים בדרך כלל הטענה היא שאדם יכול להיות ישר כמו סרגל, הבעיה היא הנראות של הדבר. בעניין הזה, הנראות היא לא משהו. אם זה המצב, בהנחה שזה המצב, רה"מ היה צריך לפנות או ליועמ"שית או לבית המשפט, ולומר שהנסיבות השתנו מאז שחתם על הסדר ניגוד העניינים. הוא בחר לא לעשות את הדבר הזה משיקוליו שלו כנראה".

הכהן המשיך והדגיש: "אם היא אמרה לו לא, או שיפנה לביהמ"ש ויאמר שהוא מבקש שיאמרו לו כן, או שהוא צריך לקיים את מה שהתחייב אליו. במדינה מתוקנת אדם לא בוחר לעצמו את היועמ"שית ולא את השופטים שידונו או לא ידונו בעניינו. בזיון ביהמ"ש יש סנקציות ברורות, אדם שלא מקיים את צו ביהמ"ש, הוא יכול לכופף אותו לקיים את הצו או במאסר או בקנס. ברור שלגבי רה"מ זה לא יקרה, אני מאמין שביהמ"ש יביע את דעתו באשר לתירוץ של רה"מ ואני מעריך שהוא לא יקבל אותו. אני משער ומקווה שהשופטים ייתנו לו בכל זאת ארכה קטנה, ואם לא נגיע לסיטואציה שעוד לא נהיה כמותה במדינת ישראל. אתה לא נוהג במצב בו איש הישר בעיניו יעשה. הפתרון הוא לפנות לביהמ"ש ולומר שהיא טעתה".

לסיום, אמר: "נתניהו בא ואומר שלא יכולים לעשות את מה שאומרים לו, אני משער שבית המשפט יתייחס לדבר הזה".

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103FM