שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הורה היום (שני) למשרדו להיערך לתבוע את ההסתדרות בשל השביתה הכללית שהוכרזה בשבוע שעבר בעקבות התקדמות החקיקה על הרפורמה המשפטית ופיטורי שר הביטחון. בפגישה שקיימו במשרד הורה סמוטריץ' לאכוף באופן מחמיר את אי תשלום השכר לאותם עובדים שהשתתפו בשביתה שהתקיימה שלא במסגרת החוק ושלא במסגרת ימי חופשה של אותם העובדים.

בעקבות דברי רה"מ: ההסתדרות הכריזה על הפסקת השביתה הכללית

מלשכת שר האוצר נמסר בתגובה: "בשבוע שעבר התקיימה כידוע שביתה פוליטית פראית ובלתי חוקית. החוק קובע כי מלבד אי תשלום שכר לעובד ששבת, שביתה בלתי חוקית היא שביתה לא מוגנת ועל מי שיזם או היה חלק ממנה לשאת בתוצאותיה ולשלם את הנזקים שנגרמו בגינה. השביתה גרמה נזק לאזרחים רבים, אלא שהם צריכים לתבוע את נזקיהם באופן ישיר ולא ניתן לעשות זאת על ידי המדינה, ואני קורא להם לעשות זאת".

"אולם, השביתה גרמה לנזקים כבדים גם למדינה", הוסיפו, "ומשום כך הנחה אכן שר האוצר על אכיפת אי תשלום שכר לעובדים ששבתו, שיוכלו בתורם לתבוע זאת מקרן השביתה של ההסתדרות, ועל ביצוע עבודת מטה לכימות הנזקים שנגרמו למדינה הניתנים להוכחה בחלוקה לראשי נזק לשם היערכות לתביעתם מיוזמי השביתה האחראים להם. אזרחי ישראל לא צריכים ולא ישלמו את נזקי השביתה חסרת האחריות הזו".

ארנון בר דוד  (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)
ארנון בר דוד (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)

כזכור, בשבוע שעבר יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד כינס מסיבת עיתונאים במהלכה הכריז על שביתה כללית במשק בעקבות החלטתו של ראש הממשלה לפטר את שר הביטחון גלנט, שקרא לעצור את חקיקת הרפורמה המשפטית. בין הגופים שהפסיקו את פעילותם היו נתב"ג, השלטון המקומי והשלטון האזורי, איגוד העובדים הסוציאליים, קבוצת עזריאלי, קניוני עופר, קבוצת פוקס וגופים נוספים.

יו"ר ההסתדרות אמר בנאומו בעת הכרזת השביתה: "זה הזמן שאנחנו ביחד נגיד 'עד כאן'. זה הזמן שנגיד ולא משנה אם אנחנו ימין או שמאל, אין פה עניינים פוליטיים, וההסתדרות בראשותי מתרחקת מהפוליטיקה ואני נמצא בכל המפלגות, אבל זה הזמן להגיד-אי אפשר יותר לקטב את העם הזה, עד כאן, אי אפשר לשסות מגזר במגזר".

"המדינה היא שלנו, לא של אף אחד אחר, היא של כלל אזרחיה", הוסיף, "זאת לא המדינה של קהלת. זו המדינה ששייכת לכולם, לאזרחים שבנו אותה, שנלחמו עליה, שאיבדו את המשפחות שלהם כדי שהמדינה הזאת תחיה. מה שהדליק לי נורה אדומה זה הפיטורים של שר הביטחון. הוא עומד ומתריע מפני סכנות ביטחוניות וזו חובתו. אבל מפטרים אותו בהינף יד. מה אנחנו? רפובליקת בננות? מה זה הדבר הזה?".