שר התפוצות, עמיחי שיקלי, התראיין היום (שלישי) בכאן רשת ב' והתייחס ומתיחות ביון שר הביטחון יואב גלנט וראש הממשלה בנימין נתניהו, וכן תקף את נגיד בנק ישראל אמיר ירון לאחר שהורה על העלאת הריבית.

בפעם התשיעית ברציפות: בנק ישראל העלה את הריבית ב-0.25%
האזהרה החריגה של בנק ישראל: השלמת הרפורמה תוביל לפגיעה כלכלית

"שר הביטחון דה פקטו לא פוטר, יש משבר אמון שבינו לבין ראש הממשלה", אמר שיקלי בפתח דבריו, "בזה אני בטוח שנתניהו ידע ליישר את ההדורים ומקווה שזה ייפתר מהר. משבר האמון שנוצר הוא אמיתי, זה לא דבר שיעבור ברגע. בעת הזאת אני חושב ששיציבות זה הדבר הכי חשוב".

לאחר מכן, התייחס להעלאת הריבית ותקף את הנגיד: "אני רוצה לומר שאני מאוד מצטער על ההתנגהגות של נגיד בנק ישראל, ברגע שהוא הלך ל-CNN ודיבר שם, הוא פגע בכלכלת ישראל. כשאתה בא ואומר יהיה פה חושך על פני אור אם הרפורמה תעבור, בטח אם אתה אומר את זה ברשתות זרות. התחזית שאתה אומר זה התחזית שאתה מייצר. גם כאן, ההתרעות האלה צריך לומר אותן נחרצות בישיבות סגורות".

"אני חושב שהנגיד טועה, הנגיד מחבל בכלכלת ישראל", הוסיף, "המהלך שלו יותר פוליטי מכלכלי. הוא משרת את האליטות ולא את אזרחי ישראל. יש פה אליטה כלכלית ואליטה בטחונית שעשתה יד אחת כדי לסכל את הרפורמה".

לאחר הריאיון, צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי "אמרתי שנבואות הזעם של נגיד בנק ישראל לגבי הרפורמה המשפטית ובפרט החלטתו לדברר אותן ברשתות זרות מייצרות אפקט פיגמליון שמחבל דה פקטו בכלכלת ישראל. לא הבעתי שום ביקורת הנוגעת להחלטותיו המקצועיות בנוגע להעלאת הריבית".