אחרי דחיית הפיטורים: ראש המשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט קיימו היום (שלישי) הרמת כוסית לקראת פסח עם הרמטכ״ל רב-אלוף הרצי הלוי וחברי פורום מטכ״ל. זאת לאחר שאתמול סביבת נתניהו הודיעה כי "לאור המצב הביטחוני המתפתח נתניהו יידרש לעניין גלנט בהמשך".

סביבת נתניהו: "לאור המצב הביטחוני המתפתח רה"מ יידרש לעניין גלנט בהמשך"
נכנס באיחור והתחמק מהתקשורת: גלנט הגיע לישיבת הממשלה בכנסת

שר הביטחון גלנט בירך את ראש הממשלה בדבריו, אך נתניהו התעלם ממנו בנאומו ואמר: "כוח המגן שלנו מונח קודם כל על צבא העם. כל חלקי העם מיוצגים בו. היום יש לנו ויכוח בין חלקי העם. הוויכוח הזה, אני מקווה שנפתור בהסכמה רחבה אני עושה כל מה שביכולתי כדי להשיג את זה".

שר הביטחון גלנט בירך את נתניהו בהרמת כוסית בפורום מטכ"ל (צילום: ניקול לסקבי, דוברות שר הביטחון)

השר גלנט אמר בפתח הישיבה: ״אדוני ראש הממשלה, אנחנו שמחים לארח אותך כאן, במשרד הביטחון, במטה הכללי של צה״ל. להגעה שלך כאן, תמיד, ובוודאי בנסיבות אלה, בחג הפסח, בתקופה עמוסה בפעילות מבצעית, יש משמעות רבה״.

״זו שרשרת הפיקוד האמיתית של מדינת ישראל. ראש הממשלה, שר הביטחון, הרמטכ״ל, אלופי צה״ל. האנשים האלה נושאים בנטל המרכזי של עיסוקי הביטחון, יום ולילה, במשך עשרות שנים. יש לנו אנשים מצוינים ותוצאות מצוינות״. 

״השבוע האחרון ממחיש מה אנחנו יודעים לעשות ואיך צה״ל עומד במשימות בצורה בלתי רגילה, מהירה, איכותית ולשמחתי גם צנועה״.

בנימין נתניהו, יואב גלנט והרמטכ''ל הרצי הלוי (צילום: קובי גדעון, לע''מ)
בנימין נתניהו, יואב גלנט והרמטכ''ל הרצי הלוי (צילום: קובי גדעון, לע''מ)

נתניהו פתח ואמר: "ראשית, אני רוצה לברך את כולכם בחג פסח כשר ושמח ואני מקווה גם שקט. אני רוצה להביע הערכה, לך הרמטכ״ל באופן אישי, ולכל שרשרת הפיקוד ועד אחרון החיילים והחיילות, על המאמץ הכביר היומיומי שלא פוסק לרגע למען ביטחון ישראל. 

"המאמץ הזה רובו אבל לא כולו מוכר לציבור, אבל הוא מוכר לי ואני יודע עד כמה הוא משרת את הביטחון של כל אזרח ואזרחית במדינת ישראל ושל המדינה שלנו ועל כך תודה, תודה אמיתית ותודה עמוקה וגם על המחויבות לביטחון ישראל. גם על המעשים גם על ההחלטות וגם על הפעולות ועל המחויבות לביטחון ישראל. אני חושב שחשוב שהדברים האלה יושמעו בצורה הברורה והחדה ביותר.

"אנחנו מחר נסב לשולחן הסדר ואנחנו נקרא שם "בכל דור ודור קמים עלינו לכלותנו". הופעתה של הציונות וחידושה של הריבונות היהודית בארץ ישראל, לא מנעה את הופעתם ועליתם של צוררים חדשים שרוצים לקום עלינו לכלותינו. היו מי שחשבו שהציונות תביא לכך שהאנטישמיות וההתקפות השמד על היהודים, ייעלמו מן העולם. זה לא קרה. 

בנימין נתניהו, יואב גלנט והרמטכ''ל הרצי הלוי בהרמת כוסית בפורום מטכ''ל (צילום: קובי גדעון, לע''מ)
בנימין נתניהו, יואב גלנט והרמטכ''ל הרצי הלוי בהרמת כוסית בפורום מטכ''ל (צילום: קובי גדעון, לע''מ)

"אבל מי שקורא את רבים מאבות הציונות הם האמינו בדבר אחר. לא שהאנטישמיות הקטלנית תעלם, אלא שהיהודים יחזירו לעצמם את היכולת להתגונן מפני האנטישמיות הזאת. וזה בדיוק מה שקרה עם הקמתה של מדינת ישראל, עם הקמתו של צבא הגנה לישראל ועם הקמתו של  זרועות הביטחון שלנו. וזה הדבר המרכזי שמבדיל את ההיסטוריה שלנו. מאז הקמת מדינת ישראל, לדורות שקדמו לה שבהם היינו בעצם חסרי ישע.

"אני לא שוכח לרגע, אני בטוח שגם אתם לא שוכחים, שכוח המגן שלנו מונח קודם כל על צבא העם. כל חלקי העם מיוצגים בו. היום יש לנו ויכוח בין חלקי העם. הוויכוח הזה, אני מקווה שנפתור בהסכמה רחבה אני עושה כל מה שביכולתי כדי להשיג את זה.

"אבל אני רוצה שוב להעביר מכאן מסר לאויבי ישראל שלא יטעו בנו. שום ויכוח לא ימנע מאיתנו להחזיק בחרב ומגן כדי להגן על עצמנו ולהדוף את ההתקפות שלהם כדי להבטיח את המשכו של המפעל הציוני. כי אני יכול להגיד לכם דבר אחד - יש גבול של מספר הניסים שההיסטוריה יכולה להעניק לעם, ועם ישראל כבר קיבל מנת יתר של ניסים כאלה.  ולכן יש לנו רק ברירה אחת. לעמוד יחד, לעמוד מאוחדים: אני אומר, יחד נעמוד ויחד נמשיך לנצח. חג שמח".

בנימין נתניהו, יואב גלנט והרמטכ''ל הרצי הלוי בהרמת כוסית בפורום מטכ''ל (צילום: קובי גדעון, לע''מ)
בנימין נתניהו, יואב גלנט והרמטכ''ל הרצי הלוי בהרמת כוסית בפורום מטכ''ל (צילום: קובי גדעון, לע''מ)