ח"כ איימן עודה הגיב היום (שלישי) בחשבון הטוויטר שלו לפרסום בחדשות 12 של השיחה הפרטית בין השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר למפכ"ל המשטרה רנ"צ יעקב שבתאי בהם אמר שבתאי דברים קשים כנגד המגזר הערבי: "הם רוצחים אחד את השני, זו המנטליות של הערבים". 

עודה כתב: "מספר הנהרגים הפלסטינים בישראל עולה פי 7 ממספר הפלסטינים הנהרגים בגדה המערבית, בעזה ובירדן, כתוצאה מהפשיעה. זה לא טבע הפלסטינים, זה טבעו של הממסד הגזעני. בכל מקום בעולם מפכ״ל גזעני כמו שבתאי היה מפוטר ברגע. שבתאי - תתפטר!"


מהמשטרה נמסר כי "הדברים שהודלפו משיחת טלפון אישית בין השר לבטחון לאומי למפכ״ל המשטרה הינם חלקיים ויוצרים תמונה מעוותת. הדברים הודלפו באופן מגמתי וזאת במטרה לפגוע במפכ״ל ובמשטרת ישראל. בשיחה דיברו השר והמפכ״ל על שני סכסוכים מדממים ספציפיים ולא על כלל המגזר הערבי. כל מי שמכיר את המפכ״ל מכיר גם  את יחסיו הטובים והקרובים עם המגזר הערבי על כל רבדיו".

"כמפקד בשורה ארוכה של תפקידים במשך שלושה עשורים, פעל המפכ״ל למען בטחון הציבור ובו גם הציבור הערבי בישראל באופן שוויוני ומכבד. מיומו הראשון בתפקיד המפכ״ל רב ניצב יעקב שבתאי הציב למשטרת ישראל את יעד המאבק בפשיעה ברחוב הערבי כיעד ראשון במעלה תוך השקעה חסרת תקדים של משאבים, טכנולוגיה וכח אדם. כל אלה נרתמו למאבק עיקש נחוש וחסר פשרות בארגוני הפשיעה ברחוב הערבי ובמחוללי הפשיעה במטרה לחזק את המשילות ואת תחושת הבטחון של הציבור שרובו ככולו אוכלוסייה נורמטיבית ושומרת חוק".

במשטרה ציינו כי "כל פרשנות אחרת הינה שגוייה ומשרתת את מי שמבקש לפגוע במפכ״ל בפרט ובמשטרת ישראל בכלל". בנוסף, נמסר: "מפכ״ל המשטרה רב ניצב יעקב שבתאי ימשיך לפעול בנחישות למען בטחון החברה הערבית בישראל".

ממפלגת חד''ש נמסר בתגובה לדברים שפורסמו: "בן גביר ושבתאי אינם ראויים להפקיד את ביטחון האזרחים הערבים באחריותם. המפכ''ל והשר לביטחון לאומי הוכיחו שוב כישלון מוסרי ומקצועי בהדלפות מהשיחות שפורסמו הערב בערוץ 12. בן גביר מנצל את דמם של האזרחים הערבים לקידום תוכניותיו הפשיסטית להקמת מליציות המשמר הלאומי, ושבתאי במקביל מתנער מאחריות בטענה שהתרבות הערבית היא אלימה! הם יודעים היטב, שהאלימות בחברה הערבית משתוללת רק בשני העשורים האחרונים בעיקר בשל מדיניות ההזנחה והאפליה הממשלתית שנתנה לכנופיות הפשע המאורגן לצמוח בתוך החברה הערבית ללא שום הפרעה, תוך מעורבות ישירה של סוכני השב''כ הערבים בפעילות כנופיות אלה".

ח״כ עופר כסיף (חד״ש- תע״ל) התייחס לנושא ואמר: "‏נבלה וטריפה מתחרים מי יותר גזען, והציבור הערבי משלם בדמו. שבתאי הוכיח שאינו ראוי להיות מופקד על ביטחון האזרחים הערבים, אבל כך גם לגבי הטרוריסט המדליף. הפשיעה היא תוצאה של מדיניות הזנחה מכוונת של גזענים מסוגם ושל חסינות למשת"פים המובילים את הפשיעה בחברה הערבית. ‏יפוטר הצמד מייד!".