ראש הממשלה נתניהו הצהיר הלילה (בין חמישי לשישי) בסיום ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני, כי "תגובת ישראל, הלילה ובהמשך, תגבה מחיר משמעותי מאויבינו״. זאת, לאחר שהקבינט התכנס לאור מטח הטילים שנורה מלבנון לשטח ישראל.

בתוך כך, הדרג המדיני מקבל בשלב הזה את עמדת מערכת הביטחון כי חיזבאללה לא מעורב באירוע הירי מלבנון, גם לא ברמת האישור. עם זאת, הדבר אינו אומר שלא תהיה תגובה בלבנון, אבל השאיפה הישראלית להשאיר את חיזבאללה בחוץ.

מוקדם יותר, בפתח הישיבה, אמר כי "ישראל תכה באויביה והם ישלמו מחיר על מעשה התוקפנות נגדה. לדבריו, הוויכוח הפנימי בישראל לא ימנע מישראל לפעול בכל עת שתידרש. רה"מ הוסיף: "הבהרתי בימים האחרונים שאויבינו לא יטעו בנו. הוויכוח הפנימי בישראל לא ימנע ממנו לפעול נגדם בכל מקום ובכל עת שנידרש. כולנו בלי יוצא מן הכלל מאוחדים בזה. אין לנו שום עניין לשנות את הסטטוס קוו בהר הבית. אנחנו קוראים להרגעת הרוחות ונפעל בתקיפות נגד קיצוניים שנוקטים שם אלימות".

"באשר לתוקפנות עלינו מהזירות השונות, אנחנו נכה באויבינו והם ישלמו מחיר על כל מעשה תוקפנות. אויבינו יגלו שוב שברגעי מבחן אזרחי ישראל עומדים מאוחדים ומלוכדים ומגבים את הפעולות של צה"ל ושל שאר זרועות הביטחון כדי להגן על מדינתו ואזרחינו", אמר. 

נתניהו בהערכת המצב (צילום: עומר מירון, לע״מ)

עוד קודם לכן, נתניהו ערך הערכת מצב מיוחד עם בכירי מערכת הביטחון. במקביל, שר הביטחון, יואב גלנט, סיים הערכת מצב מיוחדת עם בכירי מערכת הביטחון בה נערכה סקירה רב-זירתית על ירי הטילים ביממה האחרונה מלבנון ומרצועת עזה. בנוסף, התקבל עדכון מודיעני על ההתפתחויות האחרונות בכלל זירות. בתום הערכת המצב, השר גלנט הנחה את מערכת הביטחון לקדם את כל אפשרויות התגובה, לקראת הצגתן בפני הקבינט המדיני ביטחוני.

עוד לפני הכינוס, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' מסר: "ברגעים האלה עוזבים את כל המחלוקות, ההאשמות, והשיקולים הפוליטיים ומתאחדים נגד אויבינו. מדינת ישראל לא תכיל מתקפות נגד אזרחיה, ואויבינו יצטערו על כך. היעד הנדרש הוא מכה קשה לטרור והחזרת ההרתעה למדינת ישראל".

יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ יולי אדלשטיין: "איראן אחראית על חיזבאללה, חיזבאללה אחראי על הנעשה בשטח לבנון. אסור לנו לרדוף אחרי זנבות - אלא להכות בראש הנחש. האויב בוחן כעת את ישראל ואת תגובתה, ולכן חייבת לבוא כעת תגובה עוצמתית ונחושה, כדי להבהיר לכולם שחרף הדיון הפנימי - ישראל כאן וישראל חזקה כתמיד. טרור מכניעים בעוצמה - לא בהכלה".