שר האוצר בצלאל סמוטריץ' מתח היום (שישי) ביקורת על הממשלה בעקבות הפיגוע בבקעת הירדן וכתב בקבוצת הווטסאפ המשותפת לקואליציה כי הוא "משתדל מאוד להיות לויאלי ולא לתקוף את הממשלה שאני חבר בה, אבל זה פשוט לא יכול להימשך ככה".

ח"כ בקואליציה תוקף: "יש אנשים בקבינט שמפחדים להיכנס לעימות"
ח"כ מהליכוד בביקורת עצמית: "מצפים מאיתנו לתגובה קשה הרבה יותר ממה שראינו"

סמוטריץ' התייחס לחסימת צירים המובילים ליישובים פלסטינים במטרה לאתר את המחבלים - ודרש תגובה חריפה יותר: "העובדה שהמחסומים סביב שכם פתוחים היא פשוט פשע בלתי נסבל. אנחנו צועקים על זה שבועות", אמר. "צה"ל שבוי בקונספציית אוסלו ההזויה ואנחנו מדממים. לצערי אנחנו לא יכולים לומר שידינו לא שפכו את הדם הזה".

גם שרת ההתיישבות והמשימות הלאומיות אורית סטרוק דרשה מהממשלה בה היא חברה להפעיל צעדים חריפים יותר נגד הטרור וההסלמה ברחבי הארץ. סטרוק כתבה בחשבון הפייסבוק שלה כי "לא אנחנו החלטנו על הרצפה המאוד עקומה הזו, ולא אנחנו אשמים בקיומה. אבל אנחנו ממש לא עושים מספיק - חובה עלינו לפעול לשינוי תפיסת הבטחון, בכל הגזרות: צפון, דרום, יו"ש, ישראל הקטנה, ובכלל", היא אמרה.

"אנחנו יושבים סביב שלחן הממשלה, וחובה עלינו להרעיד את השלחן הזה עם הדרישות הכ"כ קריטיות הללו. עלינו לעשות כל מאמץ למצוא שותפים נוספים סביב השלחן הזה, ולהניע שינוי בתפיסת הבטחון של מדינת ישראל. כי גם לכך נבחרנו", הוסיפה.