השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, שבר היום (שישי) שתיקה והתייחס לביקורת סביב המתיחות הביטחונית. בפתח דבריו כתב בן גביר: "עמדותיי לא השתנו. תפיסתי הנחושה היא שהרתעה לא משיגים באמצעות הכלה. הטרור לא מכיר במושג 'איפוק זה כח'. והדרך שלנו ליצור משוואה בלתי כדאית לאויבנו, היא רק באמצעות פעולה לא מידתית על כל פגיעה בנו. זו גם הדרך שחלקים גדולים בציבור בחר בה ומצפה מהממשלה לנהוג בה".

 "אין ספק - לצערי, אני לא קובע לבד את המדיניות הביטחונית של ממשלת ישראל. אין גם ספק שיש לי השפעה מסוימת – לעיתים יותר, לעיתים פחות מדי, ובהחלט לא מספקת, וברור שאני מוצא את עצמי פעמים רבות מתוסכל מהחלטות מסוימות. שוקל באלף שיקולים אם נכון לפרוש מהממשלה ואמנם לא לפרק אותה אלא לתמוך מבחוץ", אמר.

כמו כן, ציין כי הפלת הממשלה היא אינה אופציה וטען כי "עם כל חסרונותיה, היא טובה ואחראית פי אלף מהממשלה הקודמת. בכל פרמטר. השאלה אם הישארותי בממשלה תורמת ואפקטיבית ואני עונה על כך בחיוב". 

בהמשך, תקף בן גביר את הממשלה הקודמת: "גנץ, שבמשמרת שלו הטרור זינק במאות אחוזים לרמה שלא הייתה שנים רבות, הגיב לטרור באירוח הטרוריסט אבו מאזן בביתו ובחלוקת חצי מיליארד לרשות הפלסטינית. זו ממשלה שמנסור עבאס אחז בגרונה וניווט את מדיניותה". בנוסף, טען שהסכם עם לבנון הוא "דוגמה נוספת לנזקים האדירים שהממשלה הקודמת חוללה". 

עוד האשים את האופוזיציה: "גם כשהם לא ליד ההגה, הם ממשיכים להזיק. המסרים שהם שקדו להעביר לעולם כולו, בעידוד הסרבנות, בפגיעה בכלכלה, במסרים שצה"ל מתפרק, שהכלכלה הישראלית במשבר, שהחברה הישראלית מפוררת, ושקיומה של מדינת ישראל מוטל בספק, הם ללא ספק עידוד לאויבנו לפתוח בעימות צבאי".

בתוך כך, בן גביר תיאר בהודעתו את הפעולות שהוא עשה במשרדו: "הבאנו תקציב של 9 מיליארד שקלים למשרד לביטחון לאומי... העברנו החלטת ממשלה להקים משמר לאומי, יצאנו למבצע משילות ואכיפת חוק במזרח ירושלים... התחלנו את הפסקת החגיגות של המחבלים בכלא בסגירת המאפיות והפסקת המקלחות הבלתי נגמרות...העברנו בקריאה טרומית את חוק עונש מוות למחבלים, ואישרנו את חוק שלילת אזרחות וגירוש מחבלים". 

"ברור שהיינו רוצים הרבה יותר,ברור שאני רוצה תגובה חד משמעית לטרור לרקטות ולהסתה ואני מבטיח להמשיך להילחם בכל כוחי על הדרך שלנו – שלכם ושלי. הגעתי לפוליטיקה בשביל לשנות את המציאות שלנו. זה לא יקרה ביום אחד, זה גם לא יקרה בקלות, בטח לא מול מערכות עם תפיסה ארוכת שנים שדוגלת בקניית שקט זמני, ומערכות שלמות שצריך לשנות את התפיסה שלהם. אבל אני כאן, מבטיח להילחם בכל כוחי כדי לשנות את הדרך הזו. הבטחנו ימין על מלא, ואני נאבק, כדי שזה יקרה", סיכם. 

בתגובה לדברים, תקף יו״ר המחנה הממלכתי, ח"כ בני גנץ: "אמירתו של השר בן גביר היא אובדן עשתונות מוחלט. מעולם לא היה שר בקבינט שדיבר כל כך הרבה על ביטחון והבין כל כך מעט. מעולם לא היה שר בקבינט שבזמן שיורים על אזרחינו רקטות ובנותינו נרצחות בכבישים, בוחר לחבל בלכידותה של החברה הישראלית ולפגוע בהרתעה. נתניהו צריך לגנות את האמירה שלו ולפטר אותו״.

ראש האופוזיציה, יאיר לפיד, הוסיף: "ביום העצוב הזה, שעות ספורות אחרי רצח של שתי אחיות צעירות, בוחר השר לענייני טיקטוק איתמר בן גביר להוציא פוסט עלוב ובכייני שבו הוא רק בורח מאחריות ומחפש אשמים לכשלונות שהוא חתום עליהם. אני לא רוצה לחשוב מה הוא היה אומר על הממשלה הכושלת הזו אם היה באופוזיציה. הלב עם המשפחה שאיבדה את שתי בנותיה. אין נחמה".

יו״ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי: "לממשלת ימין מלא מלא אין ולא תהיה תשובה לטרור. אי אפשר לכבות שריפה עם חבית בנזין. וזה בדיוק מה שעושים חברי הממשלה הזו. הדרך היחידה להחזיר את הביטחון היא בשיח עם הפלסטינים וחתירה להסדר מדיני. משקר מי שאומר שיש פתרון קסם אחר. ככל שנשכיל להבין זאת מוקדם יותר, נחסוך בחיי אדם יקרים".