בצל המתיחות הביטחונית: אירוע ברכת הכוהנים מתקיים הבוקר (ראשון) בהשתתפות עשרת אלפים משתתפים כשלצידם הרבנים הראשיים לישראל, רב הכותל המערבי ומאות כהנים מרחבי הארץ. על פי ההערכות המספרים צפויים לגדול לקראת ברכת הכהנים של תפילת מוסף שתיערך מאוחר יותר.

החל משעות הבוקר פועלים שוטרי מחוז ירושלים ולוחמי מג״ב בסיוע כוחות תגבור ארציים, בהיערכות מוגברת ברחבי העיר ירושלים. במסגרת ההיערכות המשטרתית המיוחדת בפיקודו של ממ״ז ירושלים, המשטרה פועלת לאבטח, לשמור על הסדר ולווסת את התנועה של הציבור לאירועים השונים המתקיימים במקביל, בהם הגעת המשתתפים הרבים לתפילות ברכת הכהנים, את הגעת המתפללים המוסלמים והמבקרים להר הבית, וכן את אירועי חג הפסחא המתקיימים בימים אלו בעיר העתיקה בירושלים. עד כה כלל האירועים מתקיימים ללא חריגים.

מהמשטרה נמסר: "אנו נערכים על מנת לתת מענה מיטבי לכל תרחיש ולשמור על הסדר הציבורי והביטחון. במסגרת הפעילות המשטרתית יבוצע ויסות קהל, במטרה לנתב את הציבור הצפוי להגיע לרחבת הכותל המערבי בהתאם לעומסים ולמגבלת הקהל - הכל תוך שמירה על שלום הציבור וביטחונו".

ברכת הכוהנים בכותל המערבי (צילום: הקרן למורשת הכותל המערבי)
ברכת הכוהנים בכותל המערבי (צילום: הקרן למורשת הכותל המערבי)

בעקבות ההיערכות הנרחבת, נחסמו לתנועה רחובות רבים בעיר העתיקה ובסמוך אליה, ובהם כביש עוקף העיר העתיקה, דרך מעלה השלום, שער יפו, גת שמנים־דרך העופל, רוקפלר וסולטן סולימאן. עוד נמסר: "נמשיך לפעול על מנת לאפשר חופש פולחן לכל המתפללים מכל הדתות, לקיים את חגם ולהגיע בבטחה למקומות הקדושים". 

כמו כן, בקרן למורשת הכותל ציינו כי העיר העתיקה תהיה סגורה לכלי רכב פרטיים במהלך כל ימות החג, יש להגיע בתחבורה ציבורית. הכניסות לעיר העתיקה ולכותל המערבי ייסגרו במידה ויהיו עומסים, הגבלת הקהל באחריות משטרת ישראל ויש להישמע להוראות המשטרה.