יו"ר האופוזיציה ויו"ר מפלגת 'יש עתיד' יאיר לפיד התראיין היום (ראשון) על העניינים הבוערים על סדר היום המדיני, והתייחס, בין היתר, לירי מסוריה, ולמתיחות בהר הבית. 

על הירי בסוריה: "אני לא הייתי הולך רחוק, היו מקרים כאלה בעבר, תמיד הגבנו קשה. הצבא הסורי הוא הריבון בשטח ותפקידו למנוע את זה. לא הייתי מגדיל ואומר שזה סימן לזירה נוספת. בסוריה מסתובבים גורמים פלסטיניים, חיזבאללה, מיליציות, לפעמים קשה לדעת מי יורה על מה. יש לנו מספיק זירות כרגע, זה לא סימן לזירה נוספת". 

לשאלה האם התגובות לירי מלבנון היו מספיקות, השיב כי "קשה לדעת עם הממשלה הזו, בתקופה שלי לפני 'עלות השחר' הייתה גם כן הרבה ביקורת, לא מגיבים, לא עושים, כל החגיגות של האופוזיציה, מה שאנו משתדלים לא לעשות עכשיו. אנו מגיבים כשנכון לנו, לא כשמנסים לגרור אותנו. אני בעד כל ארגז הכלים, אנחנו החזרנו את הסיכולים הממוקדים, צריך להגיב כשנוח לנו, ולא בטוח שהרמדאן זה הזמן הנכון לכך, להילחם בטרור זה קרב שנתי ואתה רוצה לדעת שמופעל שיקול דעת. בינתיים מצידי אני דחיתי את הנסיעה לארה"ב, אני אסע לכמה ימים, יש פגישה עם הפדרציות היהודיות שנואשות להבין מה קורה איתנו, חברי קונגרס שאנו צריכים לומר להם 'אל תוותרו על ישראל'".

עוד ציין יו"ר האופוזיציה: "ישראל לא יכולה להרשות לעצמה שאיראן תתבסס על הגבול הצפוני שלה, האיראנים אומרים-נעביר את האיום לגבול הצפוני של ישראל, את זה צריך למנוע, כל ממשלות ישראל אמרו שלא ניתן להם להתבסס, ומגיבים מול חומר מודיעיני, 'המלחמה בין המלחמות' זה משהו רב שנתי, האיראנים צריכים לדעת שישראל לא תיתן להם להתבסס על גבולנו הצפוני".

באשר להר הבית והטיפול במתפללים המתבצרים והעימותים שפרצו במקום, לפיד תקף: "מה שקורה בהר הבית זה מה שקורה כשמפקידים את האזור הנפיץ הזה בפני האיש הכי קיצוני בישראל, ליצן הטיקטוק שמנסה להבעיר את המזה"ת במקום לעבוד בתיאום עם גורמי הביטחון".

בנוסף, הדגיש: "כשאני הייתי ראש ממשלה אמרתי שאין כניסה למסגד אל-אקצא אלא רק באישור שלי. צריך להיזהר מהתמונות שמבעירות את כל מדינת ישראל וגורמות לטרור. מה שקורה על הר הבית זה נושא ברמה של ראש ממשלה וזה צריך להיות מטופל בזהירות ובוודאי לא על ידי אדם שלא אכפת לו שהמזה"ת יישרף. מטפלים דרך הוואקף, זוכרים שיש שאלה של אימפקט ציבורי. כרגע אין אפילו מערך הסברה על מה שקורה באל-אקצא, כפי שהיה אצלנו, פיטרו את ראש מטה ההסברה הלאומי, לא מונה אף אחד במקומו, וגם את סגנו. מי שממנה מורשה בטרור לכהן כשר לביטחון לאומי, לא יכול היה לצפות לשום תוצאה אחרת". 

בכל הנוגע להפגנות נגד הרפורמה המשפטית, טען כי "ההפגנות לא פוגעות בחוסן הישראלי, הן מחזקות את החוסן הישראלי, בסופו של דבר במחאה הזו רואים את החוסן הישראלי. האויבים מנגד לא רואים את הפירוק בעם, אלא רואים ממשלה שלא מעניין אותה ביטחון או כלכלה, אלא רק חקיקה מטורפת. אני מקווה שנצליח להגיע לתוצאות בהידברות, למרות שתפקידי להיות חשדן וזהיר".