למרות ההמלצה לסגור את הר הבית לעליית יהודים, בעשרת ימי הרמדאן הבאים, הר הבית נפתח לעלייה לרגל למאות יהודים. בתוך כך, משרד החוץ הירדני גינה היום (ראשון) את ישראל, ומסר כי "ההסתערות על מסגד אל-אקצא, תחת השמירה הקפדנית של המשטרה הישראלית, היא פגיעה במעמד ההיסטורי והסטטוס קוו במקום, ומהווה פגיעה בקדושת המקום".

עוד נמסר מטעם משרד החוץ בעמאן, כי "אל-אקצא הוא מקום פולחן טהור למוסלמים, וכי מחלקת ההקדשים האסלאמית מסונפת למשרד החוץ הירדני ולה הסמכות הבלעדית לנהל את ענייני המסגד ולהסדיר את הגישה אליו. על ישראל להפסיק את התופקנות, להסיר את המגבלות על המתפללים ולכבד את הסטטוס קוו ההיסטורי במקום".

דגלי חמאס בהר הבית (צילום: REUTERS/Ammar Awad)
דגלי חמאס בהר הבית (צילום: REUTERS/Ammar Awad)

עוד נמסר מטעם משרד החוץ בירדן, כי "ישראל נושאת באחריות להסלמה בירושלים ובכל השטחים הפלסטינים הכבושים, ולהידרדרות הביטחונית, אם לא תפסיק את הפלישות למסגד אל-אקצא, ואת ההתנכלות בימי חודש הרמדאן. ישראל ככוח כובש חייבת לעמוד בהתחייבויות בהתאם לחוק הבינלאומי, ובמיוחד בהתאם למשפט ההומניטרי בנוגע לירושלים וקדשיה, ובמיוחד מסגד אל-אקצא. ישראל צריכה להימנע מכל פעולה שיש בה כדי לפגוע בקדושת המקום, ולשים קץ לניסיונות לשנות את המצב ההיסטורי והסטטוס קוו הקיים במקום, או לפגוע בסמכויות מחלקת ההקדשים".

כמו כן, נביל אבו רודיינה, דוברו של ראש הרשות הפלסטינית, גינה גם הוא את ישראל, והדגיש כי "הפרובוקציות הישראליות המתמשכות נגד מסגד אל-אקצא אינן מתקבלות על הדעת, ויהפכו את חצרותיו של המסגד לשדה קרב שיוביל להידרדרות חמורה של המצב". לדבריו, "ההתקפות היומיומיות נדג המקומות הקדושים והמתפללים, במהלך חודש הרמדאן, הן בלתי מקובלות ופועלות על מנת להצית את האזור כולו ולגרור אותו לתאום".

מוקדם יותר היום, העיתון הבינערבי "אל-ערבי אל-ג'דיד", דיווח כי פקידים ירדנים ממשיכים לקיים פגישות עם מחלקת הקדשים האסלאמית בירושלים, על מנת למנוע הסלמה במקום. מקורות המעורים בפרטים מסרו לעיתון, כי ירדן ממשיכה לעקוב אחר המתרחש במסגד אל-אקצא. לדברי המקור, נערכו פגישות אינטנסיביות שמטרתן להביא לרגיעה, לאחר העימותים הקשים שנערכו במקום בימים האחרונים. כמו כן, גורם בכיר במודיעין הירדני הגיע בשבת למקום, וקיים סדרה של פגישות עם הווקף, לקראת "ההסתערות המתוכננת" של קבוצות יהודים על מסגד אל-אקצא.