יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד, מסר הערב (ראשון) דברים, זאת לאחר שנפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו במסגרת תדרוך ביטחוני שקיימו. "הגעתי לתדריך אצל נתניהו מודאג, ויצאתי עוד יותר מודאג. אמרתי לנתניהו שמדינת ישראל צריכה שר ביטחון במשרה מלאה", תקף. יש לציין כי בעת שכיהן כיו"ר האופוזיציה, נתניהו התבטא באופן דומה מספר פעמים, לאחר פגישותיו עם לפיד.   

שר האשים את בכירי מערכת הביטחון במרד; לפיד תקף: "ההסתה יצאה משליטה"
"פרובוקציות ישראליות": לאחר עליית יהודים להר הבית - גינוי ירדני ופלסטיני

עוד הוסיף: "הוא צריך להודיע שהוא מסיר מהשולחן סופית את פיטוריו של גלנט, להודות בכך שאי אפשר לסמוך על הקבינט שלו, ולהקים פורום בטחוני קטן ויעיל לטיפול במצב. הוא צריך להפקיע מידיו של בן גביר את כל הסמכויות הנוגעות להר הבית. הר הבית בתקופת הרמדאן הוא המקום הנפיץ ביותר בעולם. לא יכול שינהל אותו ליצן טיקטוק שאיבד את אמון המשטרה והכוחות בשטח". 

בנימין נתניהו על המתיחות הביטחונית (צילום: עומר מירון, לע"מ)

הוא התייחס להתנהלות המשטרה: "נתניהו צריך לתת למפכ"ל קובי שבתאי גיבוי פומבי ומלא, לפקח באופן אישי על הנעשה בהר הבית. לפעול לפי המלצת גורמי הבטחון לגבי עליית יהודים להר בימים הקרובים. להקים מחדש את מערך ההסברה האחוד שאנחנו הקמנו והם משום מה ביטלו".

יו"ר האופוזיציה חזר לתקוף את השר לביטחון לאומי: "הוא צריך להפקיע מידיו של בן גביר את כל הסמכויות הנוגעות להר הבית. הר הבית בתקופת הרמדאן הוא המקום הנפיץ ביותר בעולם. לא יכול שינהל אותו ליצן טיקטוק שאיבד את אמון המשטרה והכוחות בשטח".

"מה שאוייבינו רואים מולם, בכל הזירות, היא ממשלה לא כשירה. קבינט שאיש לא סומך עליו. שר בטחון על תנאי שפוטר בגלל שאמר את האמת. שר בטחון לאומי שמדליף לתקשורת הקלטות של המפכ"ל. שר אוצר שמודיע שהוא רוצה למחוק כפרים", טען והוסיף: "האיום המרכזי על ישראל היה ונשאר איראן, אבל כך אי אפשר לטפל באיום האיראני. אנחנו מאבדים את התמיכה האמריקאית והמעטפת הבינלאומית, אנחנו מאבדים את ההרתעה. ישראל הפכה למדינה לא מנוהלת".

מטעם הליכוד נמסר בתגובה: "מצער שבשעה שישראל נלחמת בשלוש חזיתות ולאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו הזמין אותו לעדכון ביטחוני מקיף, יאיר לפיד בוחר לעשות פוליטיקה קטנה במקום לשדר מסר של אחדות ללא סייג מול אויבינו. לפיד שפגע פגיעה אנושה בהרתעה בהסכם הכניעה שלו לחיזבאללה בעניין הגז, שחוזר על הנרטיב של חמאס בעניין הר הבית ושמצוטט בהרחבה באיראן כמי שמנבא את חורבן ישראל, השאיר לנו ירושה קשה שאיתה אנו נאלצים להתמודד בימים אלה".

"בשעה שנסראללה והנייה יושבים יחד תחת תמונתו של הפטרון מאיראן שקורא להשמידנו, היה מצופה מראש האופוזיציה לגלות אחריות לאומית", הוסיפו.