שר התפוצות עמיחי אליהו התראיין הערב (ראשון) בחדשות 12, והתייחס לסערה שעורר מוקדם יותר כאשר טען כי "יש לך במדינה בכירים במערכות הביטחון שפועלים במתכונת 'מרד'". הוא טען: "כולנו מבינים שמרד זה חוסר הכרה בסמכות. בתוך מדינה דמוקרטית יש הבנה שמי שנושא באחריות הוא קובע את המדיניות. כשאנחנו מוצאים בכירים שמאפשרים לחיילים לצאת להפגנה בטענה שהן לא פוליטיות".

שר האשים את בכירי מערכת הביטחון במרד; לפיד תקף: "ההסתה יצאה משליטה"
בצל רצף הטרור: גלנט ביקר בשומרון - "גם בחגים, צה"ל יגיע למחבלים"

כשנשאל בנוגע לאמירתו מעוררת המחלוקת, השיב כי "חלילה". עם זאת, סירב לחזור מדבריו באופן ברור: "אנחנו מגיעים למצב שסרבנות הופכת בישראל למשהו לגיטימי, חיילים מקבלים אישור ללכת להפגנות אנחנו שומטים את הקרקע הביטחונית. גם אני יצאתי להילחם במלחמת לבנון השנייה תחת ממשלה בראשות אולמרט, שלא האמנתי בה".

נתניהו מודיע על השהיית חקיקת הרפורמה (צילום: לע"מ)
עמיחי אליהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
עמיחי אליהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

כנשאל בנוגע לדיווח לפיו בכוונת הממשלה לא לאפשר עוד עליית יהודים להר הבית בתקופה הקרובה, הראה את חוסר שביעות רצונו מהכיוון המסתמן, אך גם במקרה הזה סירב להתבטא בנושא באופן נחרץ. "אנחנו צריכים להבין שכל גילוי החולשה שגילינו בעשורים האחרונים לא הוכיח את עצמו. כל פעם כשגילינו חולשה מול אנשים שרוצים לפגוע בנו, נפגענו קשות. עוצמה יהודית והליכוד הן בעלי תפיסות שונות. באנו להזיז תפיסות עולם וזה לא קורה ביום אחד".