ראש הממשלה בנימין נתניהו, קיים הערב (שני) מסיבת עיתונאים, בה התייחס למתיחות הביטחונית, לאחר הפיגועים הקשים שאירעו לאחרונה. בתחילת דבריו הביע תנחומים למשפחת די. נתניהו הודיע כי על אף ההודעה על פיטוריו שעוררה סערה, שר הביטחון יואב גלנט ישאר בתפקידו. 

לפיד תוקף: "יצאתי מהפגישה עם נתניהו עוד יותר מודאג ממה שנכנסתי אליה"
לאחר 3 ימים: נקבע מותה של לוסי (לאה) די שנפצעה קשה בפיגוע בבקעה

"גם בימים האחרונים אנחנו עובדים יחד ועומדים יחד מסביב לשעון בכל החזיתות מול האתגרים הביטחוניים, היו מחלוקות בינינו, אבל החלטתי להשאיר את המחלוקות מאחורינו, גלנט נשאר בתפקידו ונמשיך לעבוד יחד למען ביטחון אזרחי ישראל", אמר. שר הביטחון יואב גלנט צייץ בתגובה: "ממשיכים יחד במלוא העוצמה, למען ביטחון ישראל".

בנימין נתניהו על המתיחות הביטחונית (צילום: עומר מירון, לע"מ)

"המדינה שלנו נמצאת תחת מתקפת טרור. מתקפת הטרור הזו לא התחילה עכשיו. בחג הפסח הקודם התרחשה פרובוקציה דומה בהר הבית, בשנה שעברה תחת הממשלה הקודמת מספר פיגועי הטרור הוכפל, הממשלה הקודמת חתמה על הסכם עם חיזבאללה שבו מסרה מאגרי גז לאויב בלי לקבל שום תמורה", תקף. 

"היא הבטיחה לנו שהסכם הכניעה הזה ירחיק את העימות עם ארגוני הטרור, אבל כפי שהתרענו ,ההיפך הגמור קרה, ההרתעה נפגעה וההתקפות גברו". הוא יצא כנגד קריאות חלק מגורמי הצבא נגד הרפורמה המשפטית: "לצערי היא נפגעה עוד יותר כשבחודשים האחרונים אויבנו פירשו את הקריאות לסרבנות כחולשה בחוסן הלאומי שלנו", הוסיף.

כמו כן, התייחס נתניהו במהלך דבריו ללפיד: שאלתי את יו"ר האופוזיציה - כשאתה מצהיר שמדינת ישראל קורסת, איך אתה חושב שהדבר מתקבל אצל אויבנו, אויבנו שומעים את כל זה, הם רואים את כל זה, והם כותבים במה הם מאמינים. הם מאמינים שהם יוכלו לה, התקפות טרור משולבות מלבנון, מסוריה ומעזה. אבל עכשיו זו המשמרת שלנו, זו האחריות שלנו, זו האחריות שלי, אתם כבר מכירים אותי, אינני פועל בפזיזות".

נשאר בתפקידו. שר הביטחון יואב גלנט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
נשאר בתפקידו. שר הביטחון יואב גלנט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

ראש הממשלה התייחס להתפרעויות שאירעו בימים האחרונים בהר הבית: "בהר הבית פעלנו נגד צעירים מוסתים שניסו להפר את הסטטוס קוו שאנו מחויבים לו. אנחנו עדיין בעיצומו של הקרב, ערוכים לפעילות עוצמתיות בכל הגזרות ככל שיידרש, כל מחבל, דמו בראשו, וידינו הארוכה תשיג אותו, אני מכיר את לוחמינו, את טייסנו המצוינים, את מפקדינו וחיילנו לאורכו ולרוחבו של צה"ל ואני אומר לכם-שאף אחד לא ייטעה, ברגעי המבחן כולם מתייצבים".

עוד המשיך: "אנחנו נהדוף את הסכנות הללו, ואנחנו נוכל לאויבנו. עשינו זאת בעבר, נעשה זאת גם הפעם, כפי שהממשלות בראשותי הביאו את העשור השקט ביותר בתולדות המדינה, כפי שחיסלנו את המנהרות טרור של חמאס וחיזבאללה, גם עכשיו הממשלה בראשותי תשיב את השקט והביטחון למדינה, נשקם את ההרתעה, נתקן את הנזקים שירשנו זה ייקרה, אבל זה ייקח זמן. אנחנו מתקנים את הכשלים של הממשלה הקודמת".

הוא העביר מסר לנשיא סוריה: "אויבנו שחושבים שהקריאות לסרבנות והקרע בעם זו שעת כושר שלהם, - אתם טועים בענק. אנחנו עושים המון. בסוריה פעלנו נגד מטרות איראניות ומול מטרות של המשטר הסורי. אסד יודע שהמחיר שגבינו הוא רק ההתחלה, אם הוא יוסיף להתיר ירי כטבמים ורקטות לישראל, משטרו יישלם מחיר כבד מאוד".