חברי האופוזיציה, כמו גם ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט הגיבו הערב (שני) לנאומו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, בו הצהיר כי הממשלה הקודמת היא בין האשמים בהסלמה הביטחונית הנוכחית במדינה, כאשר אמר כי "מתקפת הטרור שאנו נמצאים בה לא התחילה עכשיו. בחג הפסח הקודם התרחשה פרובוקציה דומה בהר הבית, בשנה שעברה תחת הממשלה הקודמת מספר פיגועי הטרור הוכפל, הממשלה הקודמת חתמה על הסכם עם חיזבאללה שבו מסרה מאגרי גז לאויב בלי לקבל שום תמורה, היא הבטיחה לנו שהסכם הכניעה הזה ירחיק את העימות עם ארגוני הטרור, אבל כפי שהתרענו, ההיפך הגמור קרה, ההרתעה נפגעה וההתקפות גברו", כך לדבריו.

נתניהו הודיע כי גלנט נשאר בתפקידו ותקף: ההסלמה בגלל האופוזיציה"

יו"ר המחנה הממלכתי, בני גנץ, כתב: ""בבכיינות לא בונים מנהיגות" – הניסיון להטיל על הממשלה הקודמת את האחריות הוא מביש ואנטי מנהיגותי. במציאות - בשנתיים האחרונות עד לכניסת הממשלה הזו, בנינו הרתעה ושיתופי פעולה חסרי תקדים עם ארה"ב בהובלת סנטקום, הבאנו לארכיטקטורה אזורית עם מדינות המפרץ בין השאר מול איראן, יצאנו למבצע יזום מול הג'יהאד האיסלאמי ובשילוב רכיבים כלכליים ומדיניים הבאנו לשקט מוחלט בעוטף. על הדרך, גם הבאנו לרכש חימושים ואמצעי לחימה שהיה תקוע שנים ארוכות והוצאנו לפועל את התוכנית למיגון הצפון שאנו רואים בימים אלו את חשיבותה".

יו״ר מפלגת ישראל ביתנו, ח״כ אביגדור ליברמן, כתב בחשבון הטוויטר שלו: ״ההצהרה של ראש הממשלה הערב מוכיחה שהאיש לא כשיר למלא את תפקידו,  האיש לא אחראי למעשיו, האיש פשוט לא איתנו. המסקנה האחת והיחידה מכל הטרלול שראינו ושמענו הערב- במקרה הטוב בנימין נתניהו הפך לקבלן ביצוע של יאיר נתניהו. אני קורא לחברים בסיעת הליכוד לעשות מעשה ולשלוח את נתניהו הביתה".

ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט התראיין לחדשות 12: "נאום אנטי מנהיגותי מביש ומפצל. בדיוק הפוך ממה שישראל צריכה. הורשנו לנתניהו את המצב המדיני הכי טוב שהיה מזה שנים. קשר הדוק עם נשיא ארצות הברית. קשר הדוק שלי עם מנהיג האמירויות, נשיא מצרים ומנהיג בחריין. כל האנשים האלה לא מוכנים לפגוש את נתניהו בגלל הרוח שהוא משדר. בגלל שהוא הביא את מדינת ישראל לכאוס פנימי, והם בעיקר מרחמים על המדינה שלנו".

חבר הכנסת והשר לשעבר גדעון סער: "תמיד מסית ומסיט - בימי חול כבימי חג. מאשים אחרים ומגלגל אחריות. אף פעם לא מסוגל לאחד את העם גם בזמן משבר. מצליח לאכזב גם כשאין ממנו שום ציפיות. זה נתניהו. אבל אם כל זה מסך עשן להתקפלות בענין פיטורי גלנט נאמר ברוח הפסח: דיינו".

ראש האופוזיציה ויו״ר יש עתיד יאיר לפיד הגיב: "בשעה שאוייבינו ממשיכים לגבות חיי אדם יקרים ודם אחינו ואחיותינו נשפך ברחובות, ראש הממשלה מאבד שליטה אל מול פני האומה. במקום לקיים מסיבות עיתונאים ולהאשים אחרים בצרות שגרמה הממשלה הקיצונית והכושלת בתולדות המדינה, הגיע הזמן שהוא ושריו יפסיקו להתבכיין וייקחו סוף סוף אחריות. ביטול פיטוריו החפוזים והשערורייתיים של שר הבטחון גלנט הם צעד נכון ואני מברך עליו, עכשיו תפסיקו כבר להתלונן ולכו לעבוד".

יו"ר מפלגת העבודה, מרב מיכאלי, צייצה בטוויטר: "נאום מלא שקרים והסתה מאדם שהצליח לדרדר את מדינת ישראל לתהום בתוך שלושה חודשים. לך".