ברקע שיחות ההידברות על הרפורמה במערכת המשפט, בבית הנשיא הגיעו היום (שלישי) לסיכום עקרוני, לפיו המשא ומתן בשבוע הבא יחל מסוגיית הוועדה לבחירת שופטים. כך, נמסר מטעם המחנה הממלכתי.

לפי הודעה מהמחנה הממלכתי, לאור דרישתו של יו"ר המפלגה בני גנץ, סוכם כי הסוגייה הראשונה שתעלה לשולחן הדיונים ותידון לעומק תהיה הסדרת עבודת הוועדה לבחירת שופטים. במפלגה הסבירו כי הם מבקשים לדון בסוגיית הסדרת עבודת הוועדה לבחירת שופטים משתי סיבות.

לטענתם, הסיבה הראשונה היא כי "מדובר בסלע המחלוקת הגדול ביותר שמונח לפתחנו. אם נצליח לפתור את זה תוך שמירה על עיקרון אי הפוליטיזיציה, זה יאפשר התקדמות ובניית אמון. אם ניכשל חלילה, אין טעם להמשיך לסוגיות האחרות". הסיבה השנייה לדבריהם הינה כי "מדובר בחוק שמוכן להעלאה מיידית לקריאה שלישית בניגוד לרוב הצעות החוק האחרות".

מצוות המשא ומתן של הקואליציה נמסר: "נציגי הקואליציה עושים בימים אלה כל מאמץ כדי לקדם הסכמות רחבות סביב רפורמה משפטית ראויה. אנו באים לנהל מו״מ בלב פתוח ונפש חפצה. אולטימטומים והפרחת סיסמאות לתקשורת בהתחלת הדיונים לא תייצר הסכמות. אנו קוראים לכל המפלגות לגלות איפוק, אחריות ולהבין את גודל השעה".

עוד הוסיפו: "הקואליציה עומדת על זכותה לקדם רפורמה שתבטיח את השבת האיזון מול הרשות השופטת כמקובל בעולם המערבי. הקואליציה מחויבת לקידום ההגנה על זכויות האדם בישראל והיא מקיימת משא ומתן בבית הנשיא כדי להגיע להסכמות שיפיגו חששות מוטעים מפני כל פגיעה בהן".

מגורמים במפלגת יש עתיד נמסר כי "במפלגה עובדים בתיאום מלא עם המחנה הממלכתי ומתכוונים לדון בכמה נושאים במקביל, ביניהם גם בוועדה לבחירת שופטים". כמו כן, לפי הגורמים, המפלגה תדרוש להוריד את החוק של הוועדה עם פתיחת המושב ממזכירות הכנסת.