סא"ל במיל' שלומי ריזמן, מג"ד המילואים בסיירת מטכ"ל, תקף היום (שלישי) את ראש הממשלה בנימין נתניהו במכתב חריף בו טען: "במלחמת לבנון הראשונה הברזת ממילואים ונעלמת. עשית מספר אפסי של ימי מילואים, ולכן גרעתי אותך מהיחידה. אתה הסרבן". זאת, בתגובה לנאום שנשא נתניהו אמש בו האשים את מחאת המילואמניקים בהסלמה הביטחונית. נתניהו דחה את הטענות, כינה אותן "שקר מוחלט" וטען שהוא "כלל לא היה מפקדו במילואים". 

נתניהו הודיע כי גלנט נשאר בתפקידו ותקף: "ההסלמה בגלל האופוזיציה"
באופוזיציה מגיבים להצהרת נתניהו: "הגיע הזמן שהוא ושריו יפסיקו להתבכיין"

במכתב שפורסם לראשונה בחדשות 13 וכותרתו "ביבי - בוא נדבר על המילואים שלך. מאת: שלומי, מג"ד המילואים שלך ביחידה", כתב ריזמן: "בוא נדבר עליך כאיש מילואים: במלחמת לבנון הראשונה שיתף אותי דני ב' ז"ל שהטיל עליך משימה במסגרת מילואי היחידה. המשימה לא הייתה לרוחך אז 'הברזת' לו ונעלמת".

"בהמשך הייתי מג"ד המילואים שלך. באותן שנים כרענו תחת הנטל וכל אחד מחבריך, צעיר או קשיש, עשה 70-40 ימי מילואים בשנה, חלק אפילו הגיע במיוחד מחו"ל", הוסיף ריזמן. "אתה עשית מספר אפסי של ימ"מ ולכן גרעתי אותך מסד"כ היחידה. לעומתך, אנשי המילואים שאתה משתלח בהם 'טוחנים' ימ"מ בלי תירוצים וסיפורים והם אינם 'סרבנים'. אתה הסרבן. אתה מסרב לעצור את דריסת הדמוקרטיה וצה"ל".

"כינית 'סרבנים' אנשי מילואים יקרים שהודיעו שלמען דיקטטור לא יהיו מוכנים להמשיך להתנדב ולסכן את חייהם", המשיך ריזמן במכתבו. "על פי התקשורת, גם נזפת בפורום מטכ"ל. שרה בממשלתך כינתה לוחמי אוויר 'נפולת של נמושות'. לא פיטרת אותה, שתיקתך הופכת אותך לשותף לדברים הנלוזים", כתב עוד.

המכתב המלא (צילום: צילום מסך)
המכתב המלא (צילום: צילום מסך)

נציין כי בשנה שבה פרצה מלחמת לבנון הראשונה, 1982, נתניהו התחיל את תפקידו כציר ישראל בוושינגטון, אך ביחידה טוענים כי כל הלוחמים עזבו את תפקידיהם, גם בחו"ל, כדי להילחם. ריזמן היה אז  סמ"ר כפי שתועד באתר הגבורה. 

שלמה ריזמן באתר הגבורה (צילום: צילום מסך)
שלמה ריזמן באתר הגבורה (צילום: צילום מסך)

ח"כ עמר בר לב, מפקד סיירת מטכ"ל לשעבר, שיתף את מכתבו של ריזמן וכתב: "ב-1978 הקים מחדש סא"ל (אז) נחמיה תמרי ז"ל את גדוד המילואים של היחידה ומוניתי למפקדו. סא"ל דני ב. ז"ל החליף אותי כשמוניתי למפקד היחידה וסא"ל ריזמן החליפו והיה למפקדו השלישי של גדוד המילואים של סיירת מטכ"ל. ביבי היה סרן מיל'. בגדוד המילואים תחת פיקודנו. כל מלה במכתבו של סא"ל ריזמן אמת".

מטעמו של ראש הממשלה בנימין נתניהו נמסר בתגובה: "הטענות של שלומי רייזמן הן שקר מוחלט. הוא כלל לא היה מפקדו במילואים של נתניהו, שכן כשרייזמן מונה למג״ד במילואים נתניהו כבר שירת את המדינה כציר ישראל בוושינגטון וכשגריר ישראל באו״ם".

"נתניהו הקדיש את חייו למען ביטחון ישראל ואף סיכן את חייו מספר פעמים בקרבות אש במלחמת ההתשה בתעלת סואץ׳ ובמבצעים רבים. הוא אף נפצע במבצע לשחרור חטופי מטוס סבנה. כאיש מילואים חזר מלימודיו בארה״ב על מנת להשתתף במלחמת יום הכיפורים ושנה לאחר מכן הוא חזר שוב מלימודיו בחו״ל כדי להתנדב לשירות מילואים". 

"חודש לפני מלחמת לבנון הראשונה, נתניהו מונה לתפקיד ציר ישראל בוושינגטון כדי לסייע במלחמת ההסברה על דעת הקהל בארה״ב. ערב יציאתו לשליחותו המדינית, פרצה המלחמה. נתניהו התייצב ביחידתו ותוך זמן קצר יצא לסיור מיוחד בהרי השוף מעל ביירות, שהוכן עבור שליחותו המדינית. משם הוא יצא מייד לוושינגטון והתייצב לצידו של משה ארנס בחזית המאבק המדיני וההסברתי הקשה של ישראל לכל אורך המלחמה". 

"בכל עת שנקרא לדגל, ראש הממשלה נתניהו התייצב לשירות מילואים. כך הוא מצפה מכולם לעשות והוא מלא הערכה למשרתי המילואים שנושאים בנטל הגנת המדינה", נמסר עוד.