ארגון לובי יהודי-אורתודוכסי אמריקאי שלח מכתב תקיף ליו"ר האופוזיציה יאיר לפיד, בו נכתב כי הוא "מערער את הממשלה מחוץ לגבולותיה של ישראל, וקורא ליהודי התפוצות להתנגד לה", זאת לאחר פגישה שערך לפיד מוקדם יותר השבוע עם מנהיגי ארגונים יהודיים גדולים במדינה.

לפיד תוקף: "יצאתי מהפגישה עם נתניהו עוד יותר מודאג ממה שנכנסתי אליה"

במכתב, שנחתם על ידי שלמה ורדיגר וד"ר אירווינג ליבוביץ', היו"רים המשותפים של ארגון "עם אחד", צוין כי הם מבקשים להביע את "דאגתם העמוקה מהיערותיו של לפיד בפגישה עם חברי הפדרציות היהודיות בניו יורק". השניים הסבירו כי "כארגון אשר מקדיש את עצמו לחיזוק היחסים בין ישראל ליהדות התפוצות, אנו רואים בהערותיו אלו זריעה של מחלוקת ודה-לגיטימציה לא רק עבור ממשלת ישראל הנוכחית, אלא לישראל עצמה בעיני העולם, יהודים ולא יהודים".

עוד ציינו: "יהיה זה לשון המעטה לומר שהנושאים העומדים בפני ישראל כיום שנויים במחלוקת, אך יחד עם זאת, חלקים גדולים באוכלוסייה תומכים בפעולות הממשלה ורואים בהם מימוש הבטחת הבחירות".

כאמור, לפיד נפגש ביום שני האחרון עם ההנהגה היהודית בצפון אמריקה בניו יורק, במסגרת ביקורו בארצות הברית - ביקור שמטרתו הייתה לנסות ולעזור לתקן את הקשרים בין שתי המדינות שהתערערו לאחרונה.