ברק רביד ('וואלה') שוחח היום (חמישי) עם אריה אלדד ורוני בר־און ב-103FM על הדיווח ב"וושינגטון פוסט" על זהות הצעיר שעומד מאחורי הדלפת הענק מהפנטגון ועדכן אותם בפרטים החדשים שנחשפו על הפרשה. לדבריו, "לטענתם הוא המדליף, אבל אין לכך שום אישור משום מקור אחר".

אזרח אמריקאי שעבד בבסיס צבאי: זה החשוד בהדלפת מסמכי הפנטגון
מסמכי הפנטגון חושפים: זה מספר ההרוגים האמיתי בקרב הצבא הרוסי באוקראינה

רביד הסביר כי "הטענה מבוססת על הרעיון עם ילד בן 16 שהיה שותף בקבוצת נערים חובבים משחקי וידאו. אותו מדליף, לכאורה, שיתף את החברים בקבוצה במסמכים הסודיים שהוא השיג ואותו נער בן 16 התראיין לעיתון ואמר מי הוא אותו אדם שהדליף לכאורה את מסמכים. מבחינת הממשל האמריקאי, שומרים את הקלפים קרוב לחזה ולא מוסרים פרטים על האם נתפס חשוד או האם יש בכלל חשודים".

לדבריו, "אני חושב שאם באמת יתברר שמדובר בבחור בן 22 שעובד בבסיס צבאי ומזה מצליח להוציא 300 מסמכים החוצה, זאת תהיה פדיחה עוד יותר גדולה ממה שחשבנו עבור הממשל האמריקאי. גם אם מסתובב חומר כזה בארגזי גריסה בשנת 2023, זו בעיה. הרי הכול היום ממוחשב, אם הוא הצליח להדפיס - זה מחדל ענק שבעיקר מראה כמה הפיקוח בארה"ב על מידע מסווג הוא די רעוע".  

 

"עד כה, הזווית הישראלית של האירוע הזה היא קטנה עד לא קיימת. אני לא מתרשם שמדובר במידע שהגיע באמת מהאזנות. עם זאת, אני לא חושב שזה מפתיע את אף אחד שארה"ב מרגלת אחרי מדינת ישראל, הרי לא רק מדינת ישראל, אלא אחרי העולם כולו. יותר מזה - אני מעריך ומנחש שגם ישראל עושה זאת לארה"ב". 

סייע בעריכת הכתבה: דוד זבולוני 103fm