אחרי שדווח כי ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה דרשו מבנם הבכור יאיר להפסיק את פעילותו ברשתות החברתיות והתעמתו איתו סביב התבטאויתיו הקיצוניות, נתניהו הבן קיבל הוראה להפסיק לתקשר עם חברי כנסת ושרים, כך דווח הערב (חמישי) בחדשות 12. ההנחייה התקבלה אחרי שבשבועות האחרונים נהג הבן לעשות זאת לעתים קרובות, ואף גרם לחלקם לצייץ נגד מהלכי ראש הממשלה בנוגע לגלנט והחקיקה המשפטית.

כאמור, מוקדם יותר היום דווח בוואלה! כי בני הזוג נתניהו דרשו מבנם לחדול את פעילותו ברשתות החברתיות. לפי שלושה מקורות מקורבים מהימנים, הוריו אמרו לו שהוא גורם נזק וביקשו ממנו "להרגיע" ולהוריד פרופיל. הדרישה חוללה עימות משפחתי קשה, שהוגדר על ידי המקורבים כ"פיצוץ". בתחילת השבוע נתניהו הבן נצפה בנתב"ג, בדרכו לארצות הברית. לפי המידע שבידי וואלה! הוא צפוי לשהות שם במשך מספר חודשים.

ראש הממשלה נתניהו מכחיש בתוקף מעורבות והשפעה של בנו על קבלת ההחלטות שלו, ובמסיבת העיתונאים שכינס השבוע אמר: "מגוחך, בני הוא אדם עצמאי עם דעות משלו. ליאיר בני יש אפס השפעה על ההחלטות". ואולם, לפי עדויות רבות של מקורבים ומקורות בליכוד הוא מעורב מאוד במדיניות ובהתנהלות הפוליטית והתקשורתית. לפי המקורות המקורבים, יאיר נתניהו התנגד מאוד להחלטת ראש הממשלה לעצור את הרפורמה המשפטית, וכן היה אחד הכוחות שדחפו לפיטוריו של שר הביטחון יואב גלנט.

 מטעמה של משפחת נתניהו נמסר לחדשות 13 כי "כל זה שקר אחד גדול ומרושע. הנסיעה של יאיר נתניהו לארה"ב תוכננה מראש".