נמשך השוויון בין הליכוד למחנה הממלכתי. אולם גוש מפלגות הקואליציה מקבל 51 מנדטים בלבד, בעוד גוש האופוזיציה זוכה ל־69 מנדטים. כך עולה מסקר "מעריב־סופהשבוע", שנערך על ידי ד"ר מנחם לזר, מנהל פאנלס פוליטיקס.

נתניהו: "אחרי שהכסף הלא חכם יצא החוצה והחכם יכנס פנימה, הכלכלה תזנק בחזרה"
לאחר שדווח שנדרש להפסיק לצייץ: האיסור החדש של נתניהו לבנו יאיר

מהסקר עולה עוד כי יש עתיד ממשיכה לאבד גובה ונחלשת ל־19 מנדטים בלבד. גם עוצמה יהודית נחלשת, יורדת בסקר הנוכחי ל־4 מנדטים בלבד ומתקרבת לעבר אחוז החסימה. הציונות הדתית (שמגיעה ל־5 מנדטים) יחד עם עוצמה יהודית זוכות ל־9 מנדטים בלבד – כשני שלישים מכוחן המשותף בכנסת הנוכחית.

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

מהסקר הנוכחי עולה כי מאז הבחירות לכנסת איבדה עוצמה יהודית למעלה ממחצית ממצביעיה, בעוד הציונות הדתית שומרת על כוחה. כשליש מהסך הכולל של מצביעי רשימת הציונות הדתית בבחירות 2022 אמרו בסקר הנוכחי שהם אינם מתכוונים להצביע, או שאינם יודעים בינתיים עבור מי להצביע.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

בנימין נתניהו על המתיחות הביטחונית (צילום: עומר מירון, לע"מ)

עוד עולה מהסקר הנוכחי כי העבודה ומרצ עובדות את אחוז החסימה, אך בל"ד עדיין מתחתיו עם 2.3%. בתשובה לשאלה אם היו מתקיימות היום בחירות חדשות לכנסת, למי היית מצביע? התשובות היו: הליכוד - 26 מנדטים, המחנה הממלכתי – 26, יש עתיד – 19, ש"ס – 9, יהדות התורה – 7, ישראל ביתנו – 6, חד"ש־תע"ל – 6, הציונות הדתית – 5, העבודה – 4, מרצ – 4, עוצמה יהודית – 4, ורע"ם – 4. לפי חלוקת המנדטים, הקואליציה יכולה לראשונה להקים ממשלה – גם בלי חד"ש־תע"ל.

בתשובה לשאלה מי מהשניים, בנימין נתניהו או בני גנץ, מתאים יותר להיות ראש ממשלת ישראל, התשובות היו: גנץ – 44%, נתניהו – 37%, לא יודע – 19%. מהפילוח על פי ההצבעה לכנסת, גנץ זוכה לתמיכה גורפת בקרב 81% ממצביעי מפלגות האופוזיציה, לעומת 5% בלבד בקרב מצביעי מפלגות הקואליציה.

נתניהו גורף רוב של 92% מקרב מפלגות הקואליציה, לעומת 6% בלבד בקרב מצביעי מפלגות האופוזיציה. הסקר נערך אתמול בהשתתפות 503 איש באינטרנט, והוא בוצע על גבי מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל מגיל 18 ומעלה, יהודים וערבים כאחד. טעות הדגימה המרבית היא 4.3%.