חבר הכנסת דודי אמסלם ('הליכוד') התראיין הערב (שבת) ב'פגוש את העיתונות' והתייחס להשהיית חקיקת הרפורמה המתוכננת במערכת המשפט, כמו גם לא חסך בביקורת ותקף את בג"ץ ואת נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות.

"אסתר חיות צריכה לעמוד לדין על ניסיון הפיכה. לא מכיר נשיאת בית משפט עליון שיש לה טייסות ויחידות סייבר", אמר. עוד הוסיף: "הרפורמה תתבצע, יש פה ניסיון הפיכה בישראל, ולכן במובנים מסוימים יש לנו פה אירוע דרמטי, הפיכה של אהרון ברק האדמו"ר הגדול". 

אמסלם האשים את בית המשפט העליון בגזענות: "בסופו של עניין ביהמ"ש העליון זה קליקה. יש שם מה שנקרא חוק חברתי שמייצג רק את האליטה. יש הרבה גזענות בארץ אבל בג"ץ זה ראש הגזענים. ברק אמר: 'לא מצאתי מרוקאי' (למינוי שופט), אני אמצא לו עשרה". 

באשר למחאה הציבורית סביב הרפורמה המשפטית, אמר: "משהו חמור קורה, נשברו הכלים במדינת ישראל, לא יודע איך אפשר להשיב אותם, אנשים מסרבים להטיס מטוסים. צהל מכשיר אותך כטייס בעשרות מיליוני שקלים, ואתה מחליט לא לבוא ולהפעיל את זה? אני מסתובב כל היום, שומע את האנשים, אני דמוקרט בנשמתי, אלה אנשים אלימים שלא מעניין אותם באמת הדמוקרטיה. לא צריך לייצר אנרכיה בהפגנות". 

יחד עם זאת, ולמרות המחאה, שב וציין חבר הכנסת כי הרפורמה תעבור: "בתוך הליכוד יש מספר אנשים שלא יכולנו להעביר איתם את הרפורמה כרגע. זה יעבור בהמשך". 

בנוסף, טען: "השינוי יהיה מתוך הליכוד, כי רוב המצביעים הם בני עדות המזרח. בשמאל בוודאי יש גזענות עצומה כי רוב האשכנזים שם. רק מהליכוד יבוא שינוי".

כמו כן, השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, הגיע להפגנה בנתניה ותקף את היועצת המשפטית לממשלה: "איפה היועמ"שית כשמסיתים נגד ראש ממשלתנו היקר? כשמסיתים נגד שרה ויאיר נתניהו?".

ראש לשכת עורכי הדין עו״ד עמית בכר הגיב: ״האמירות החמורות של השר דוד אמסלם כנגד נשיאת בית המשפט העליון והנשיא לשעבר, ממחישות את הסכנה הברורה והמיידית למערכת המשפט ולדמוקרטיה. עליו לחזור בו מדבריו ויפה שעה אחת קודם. מול ניסיונות הפגיעה - הלשכה בראשותי לא תאפשר כל פגיעה בנשיאת בית המשפט העליון, במוסד נשיאות בית המשפט העליון ובעצמאות הרשות השופטת״.

בתגובה, נאם ח״כ גדעון סער בהפגנת העם בפתח תקווה והגיב לדבריו של השר אמסלם: ״אני מבקש להוקיע את דבריו חסרי האחריות והנלוזים של השר אמסלם שתקף בצורה מבישה את כבוד נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות וקרא להעמיד אותה לדין. בושה!״.

גדעון סער בהפגנת העם בפתח תקווה, צילום: זאב ינאי