אורי תובל, בנו של מוטי תובל (שולמן) ז"ל שנפל במלחמת יום הכיפורים, פנה לשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר וביקש ממנו שלא להגיע לטקס יום הזיכרון בבית העלמין הצבאי בבאר שבע.

המשפחות השכולות לפוליטיקאים: "לא להגיע לבית הקברות, בעת הזו זה יהיה ציניות"
אלמנות ויתומי צה״ל: "אל תעזו להשתמש בימי הזיכרון כדי להעמיק את הקרע"

"השתתפותך בטקס תבזה את זכרו של אבי ותפגע במשפחתנו. בבקשה, אל תבוא. לך לטקס בעירך קריית ארבע. אם תתעקש לבוא, בזמן הנאום שלך אני אניף את דגל ישראל ואשיר את התקווה בקול. אני מאמין שיצטרפו אליי מספיק אנשים. זה מאוד פשוט: אני לא אתן לך להשתמש בקבר השותק של אבא שלי כתפאורה להצגה שלך כאילו אתה מנהיג לגיטימי במדינת ישראל. הדרך שלך לקונצנזוס לא תעבור על הגב שלנו. לא ניתן לך להשתמש במשפחה שלנו כדי להלבין את מעשיך ודעותיך. עזוב אותנו במנוחה ביום הזה", כתב.

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

"גם כשהשר בא מימין - זאת המדינה שלי", ציין תובל בהמשך דבריו והוסיף כי "אבל איתמר בן גביר אינו נציג לגיטימי של מדינת ישראל. שום סיטואציה פוליטית לא תשכנע אותי שאני אמור לקבל בהכנעה את השר הכהניסט. רק לפני חמישה חודשים בן גביר השתתף באזכרה אחרת - של הרב מאיר כהנא. השר הראשון בתולדות ישראל שהשתתף באירוע הזה. עכשיו הוא רוצה להשתתף באזכרה הממלכתית לאבא שלי. איזה כאב".

"כשהמשפחה שלי שילמה מחיר כדי להציל את המדינה, בן גביר היה אויב המדינה. את כל חייו הקדיש לערעור ישראל מבפנים. מההתנפלות על הסמל של רבין ועד ההתנפלות שלו על היועץ המשפטית לממשלה. עכשיו הוא יבוא וידבר אליי בשם המדינה? בן גביר הוא עבריין חמום מוח שהחליט 'לדבר יפה' כדי לעקוף את המחסומים המשפטיים שהוצבו מול תנועת כהנא. אז הוא כבר לא אומר 'רבין בוגד', אלא 'רבין סייע לאויב'. הוא לא אומר 'מוות לערבים' אלא 'מוות למחבלים'. הוא לא אומר 'לגרש את כל הערבים' אלא 'לגרש רק חלק מהערבים'. הוא לא אומר 'רק כך' הוא אומר 'משמר לאומי הכפוף לשר ופוגע באויבי האומה'. הנאום שלו מול הקבר של אבא שלי הוא עוד שלב בניסיון שלו לחדור ללב הממלכתיות הישראלית. אבל דבר לא השתנה בדרכו", טען.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

בהמשך, תקף גם את ראש הממשלה נתניהו וכתב: "בושה לנתניהו שהפך את בן גביר לחבר בכיר בממשלת ישראל. ביזיון שיהיה חתום על שמו לנצח. נתניהו כתב עכשיו לבג"ץ: 'לפני המינוי בן גביר הציג לי את גיליון ההרשעות שלו'. אלוהים ישמור. איפה אנחנו חיים? שר עם גיליון הרשעות. וראש ממשלה שמוחל עליהן. נתניהו הלבין את בן-גביר ונתן לו לייצג את המדינה שלנו 20 מטרים מהקבר של אבא שלי. אני מתחלחל. זאת יריקה בפרצוף שלנו".