ח"כ טלי גוטליב (הליכוד) התראיינה היום (ראשון) בתוכניתם של ענת דוידוב וניסים משעל ב-103FM, והתייחסה לדבריה בהפגנה אמש בעד הרפורמה המשפטית לאחר שאמרה כי "השמאל בגד במדינת ישראל".

דודי אמסלם: "בג"ץ זה ראש הגזענים, אסתר חיות צריכה לעמוד לדין על ניסיון הפיכה"
ח"כ גוטליב על ההסלמה: "מפנה אצבע מאשימה למפגינים ברחובות"

"אני שואלת אתכם ברצינות, כייף לכם לקום בבוקר? נעים לכם לאן שהשמאל דרדר את החוסן של המדינה שלנו?", אמרה גוטליב בפתח דבריה, "השאמל בגד במדינת ישראל. אני כשלעצמי באמת מאמינה בצורך באופוזיציה, בצורך בדעות אחרות, השמאל שאני הכרתי זה לא מה שאני רואה היום. השקרים הבוטים, הקריאה לישראל לדיקטטורה, אתם מבינים שהשקרים האלו עלו לנו? אני אומרת את האמת בגלל זה הם כל כך כועסים. אם יפגעו במישהו אני אהיה הנפגעת הראשונה. תפסיקו, ההסתה שאני עוברת על אהבתי את המדינה הזאת".

טלי גוטליב (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
טלי גוטליב (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)

לאחר מכן נשאלה גוטליב מי ירצה לפגוע בה, והשיבה: "מאות ההודעות שאני מקבלת". כמו כן, נשאלה האם מגדירה את אותם אנשים כבוגדים וטענה: "תפסיקו עם הילדותיות, זו לא קריאה לרצח ולא נעליים. תפסיקו עם זה. אגיד בדיוק מה צריך לעשות לאנשים כמו אהוד ברק, על ההמרדה הוא צריך להיעצר. אהוד ברק על זה שהוא דיבר על הנשק הגרעיני של ישראל צריך לשבת במאסר. הוא מפחיד מפני דיקטטורה. אני שומעת פודקאסטים שלו, אני לומדת את האנשים האלה, לא עניינה אותו הרפורמה, הוא ידע כל הזמן שזה לא משנה".

"יש חוזה בלתי כתוב בין אזרחי מדינת ישראל למדינת ישראל", הוסיפה, "אנחנו לא נפגע בחוסן החברתי, בביטחון, במעמדנו בעיניי עצמנו ובעיניי העולם. אני לא מדברת על עונש על בגידה. השמאל בגד במדינת ישראל, בחוסן החברתי ובביטחון שלה. מי מגדיר אותנו מאז פרעה? פרעה היה הראשון שהגדיר אותנו כעם, מי שמגדיר אותנו ונותן לנו את המראה הטובה ביותר זה אויבנו. תסתכלו מה חסן נסראללה מספר 2 ומספר 3 שלו איך הם מדברים על מדינת ישראל, שאנחנו בחולשה, שיסוי, שזה הזמן לפגוע בנו".

כמו כן, נשאל מה דעתה על אמירתו של חברה למפלגה ח"כ אמסלם שאמר אתמול שצריך להעמיד לדין את נשיאת בית המשפט העליון על ניסיון הפיכה בישראל, והשיבה: "נו מה השאלה. אני בזמן אמת רשמתי לשר לוין מכתב ובו פניתי וביקשתי ממנו להעמיד לדין משמעתית בקובלנה שרק שר משפטים יכול על כך שהיא הפרה את כללי האתיקה של השופטים, הביעה את דעתה בעניין ציבורי שבמחלוקת ובכך פגעה קשות בכללי האתיקה לשופטים. אני חושבת שהדין המשמעתי היה הפתרון. הנשיאה רואה את העם בקרע הזה". 

על הניסיון לפשרה ברפורמה המשפטית אמרה גוטליב: "על מה פשרה? הייתה פה כניעה חד צדדית מתוך דאגה לעם ישראל כך החליט נתניהו. לו דעתי הייתה נשמעת, שאסור להיכנע כי ממלא ההפגנות תמשכנה, והנה צדקתי. יש לי כוח קואליציוני של 64 מנדטים, על מה אני צריכה להתפשר?".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103FM