לאחר שעורר סערה: יו"ר ועד עובדי רשות שדות התעופה פנחס עידן חזר בו מטענתו כי השביתה במשק ביום שלאחר פיטורי שר הביטחון גלנט תואמה עם לשכת ראש הממשלה נתניהו: "התברר לי בדיעבד כלא נכון". 

בהודעת ההבהרה שפרסם היום (ראשון) נכתב: ״ארנון בר דוד יו״ר ההסתדרות הורה בכנס להשבית את המשק. ידעתי שראש הממשלה יקיים מסיבת עיתונאים תוך זמן קצר מההכרזה והערכתי שאז תסתיים השביתה. סברתי בזמנו כי אולי קיים תיאום מסויים בין הצדדים, דבר שהתברר לי בדיעבד כלא נכון".

לאחר עצירת ההמראות בנתב"ג: שיקלי במתקפה על פנחס עידן - "אין לו מקום בליכוד"

כאמור, מוקדם יותר היום טען עידן בתצהיר שהגיש בתגובה לבקשה להדיחו ממפלגת הליכוד כי נאמר לו שעוצר ההמראות בנתב"ג היה מתואם עם לשכת ראש הממשלה. "יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד אמר לי שהשביתה מתואמת עם לשכת נתניהו ושהיא תהיה נקודתית של שעתיים לכל היותר וכי אז ראש הממשלה יודיע בפומבי על הליכי החקיקה בנוגע לרפורמה במערכת המשפט", מסר.

בנוסף ציין כי הוא כפוף להוראות יו"ר ההסתדרות בנושא שביתה כזו או אחרת, ואם היה נמנע מלציית להוראות הדבר היה מוביל להדחתו מהתפקיד. הדיון בעניינו של עידן צפוי להתקיים ביום חמישי הקרוב בשעות הצהריים.

מהליכוד נמסר בתגובה: "בניגוד לדבריו של פנחס עידן, פעלנו בתוקף נגד השביתה ודרשנו מיו״ר ההסתדרות להימנע ממנה ולהפסיק אותה מייד. כל טענה אחרת איננה נכונה".

מההסתדרות נמסר: "החלטת יו"ר ההסתדרות להשבית את המשק התקבלה מתוך דאגה עמוקה לעתיד מדינת ישראל, ובגיבוי תקדימי שניתן לכך על ידי קברניטי המגזר העסקי. כל טענה על תאום השביתה מול לשכת ראש הממשלה היא משוללת יסוד ואין בינה לבין האמת כל קשר למציאות".

כזכור, לפני כשבועיים פורסם בכאן ב' הקלטה של יו"ר ועד עובדי רשות שדות התעופה שנשמע אומר כי היה בטוח שהשביתה "תימשך בין שעה לשעה וחצי". לשאלה מדוע הכריז על השביתה ענה ש"הכרזנו כי יו"ר ההסתדרות ביקש". עוד הוסיף: "תלכו לבית הדין, בית הדין לתביעות הקטנות, תגישו תביעה נגדי, נגד ההסתדרות, נגד ועד הרשות, ובואו נראה מה בית המשפט יחליט. אם אני אגיד שמדובר היה בשביתה חוקית, אני אשקר".