ינון מגל ובן כספית שבו הבוקר (ראשון) לאולפן 103FM לאחר הפסקה ארוכה. אחרי שהתעדכנו מה כל אחד עשה בזמן החופשה חזרו השניים לדון בענייני היום ובמהרה גלשו לוויכוח על הורדת תחזית האשראי של ישראל בסוכנות דירוג האשראי הבינלאומית מודי'ס. 

סוכנות הדירוג מודי'ס הורידה את אופק דירוג האשראי של ישראל
על רקע ההידברות: בכירים בקואליציה מבהירים - זה הדדליין לסיום השיחות

שבוע 15: הפגנות נגד הרפורמה ברחבי הארץ (צילום: רויטרס)

בן ביקש להזכיר לחברו להגשה: "אני מזכיר לך כמה נתניהו התפעל שהסוכנויות העלו את הדירוג, אבל כשזה עכשיו זה הפוך אז זה כלום. הסיפור הכי חזק של הבוקר, שהשביתה במשק שבמסגרתה פנחס עידן הפסיק את הטיסות הייתה מתואמת עם ראש הממשלה, הוא הגיש תצהיר שהוא קיבל הוראה שהם הולכים לשביתה מתואמת עם רה"מ עד שנתניהו יודיע שהוא משהה את החקיקה - מה הבעיה? שהוא השתפן, אנשים לא טסו". 

בן המשיך וציטט את דבריהם של מוד'יס: "הסכמה רחבה חשובה לכלכלת ישראל, הגעה להסכמה תחזיר את כלכלת ישראל ל'חיובי' מחאת העם בישראל הינה נקודת חוזק לכלכלתה וסייעה לשמירה על הדירוג של ישראל", עוד אמר, "גם נשיא המדינה וגם נתניהו הפעילו לחץ כבד לעכב את מוד'יס, אני סבור ומבין מכך שנתניהו הבטיח שלא תהיה רפורמה שתהיה בהסכמה, הם לא הורידו ישר את הדירוג, אלה נתנו תחזית". 

ינון הגיב לכך ותקף: "אתם באמת מאמינים לקשקוש הזה שנתניהו עשה את השביתה? אפילו בהסתדרות דחו את זה ואמרו שזה קשקוש והבלות רוח", עוד אמר בהתייחסות למוד'יס: "איך זה פוגע ביוקר המחיה כשמדובר על תחזית - איך אתם עושים את כל הפייק הזה כל הזמן? איך הגעתם למצב שאתם חוגגים פגיעה בכלכלה הישראלית?, לאן הגעתם? אתם חוגגים את מה שנסראללה חוגג. אתם מחריבים את המדינה, איפה הלוייאליות שלכם? איפה הפטריוטיות שלכם?". 

בן אמר בתגובה: "הנהגת המחאה ביקשה שלא תהיה שום פעולת מחאה ביום הזיכרון, מי שרקד על הדם בפיגועים והאשים את הידיים של הממשלה, הייתם אתם. האופוזיציה לא עושה את זה. אתה אמרת שאין לישראל חוב, יש לנו טריליון שקל חוב, בתוך תקציב המדינה רק 40 מילארד שקלים זו ריבית. מה שקרה מאז שהממשלה הזו בשלטון, זה שמקדם הסיכון כמעט הכפיל את עצמו וזה מעלה את הריבית על החוב במיליארדים - ולכן זה מעלה את יוקר המחיה, קיבלתם מליברמן עודף, והיום מתברר שאתם לא מצליחים לארגן טקס יום עצמאות".  

סייעה בעריכת הכתבה: רעות מתתיהו ארגון, 103FM