סגן יו"ר הכנסת, ח"כ ניסים ואטורי, הביע תמיכה בקריאתה של ח"כ טלי גוטליב לאסור את ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק, בגלל עידוד סרבנות. "במשטרים אחרים אחד כמוהו היה מוצא את עצמו מאחורי סורג ובריח", אמר היום (ראשון) בשיחה עם גדי נס בתוכניתו ברדיו צפון 104.5FM.

"השמאל בגד במדינת ישראל": ח"כ גוטליב לא חוזרת בה מדבריה החריפים
"אמירות לא ראויות": ביקורת פנימית בליכוד נגד קריאותיו של אמסלם
 דודי אמסלם: "בג"ץ זה ראש הגזענים, אסתר חיות צריכה לעמוד לדין על ניסיון הפיכה"

"ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק עבר כל גבול", תקף, "כל מי שמעודד סרבנות או קורא לסרבנות הוא פושע - או לא שפוי. גם אנשים כמו יאיר גולן ודן חלוץ, שהיו בעבר קצינים בכירים והיום קוראים לסרבנות".

ואטורי גם הביע הבנה לדבריו של השר דודי אמסלם, שקרא אתמול להעמיד לדין את נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות. "אני מבין את ההתמרמרות שלו. בית משפט צריך להיות נקי מהתערבות במהלכי הכנסת, וכאן זה ממש גלוי ולא ראוי", טען. "אנחנו לא מתערבים לבג"ץ, והם לא צריכים להתערב לנו".

ניסים ואטורי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
ניסים ואטורי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

לבסוף, התייחס ואטורי להידרדרות ישראל בדירוג האשראי מ"חיובי" ל"יציב", ומצא את האשמים במצב. "יציב זה טוב יחסית להסתה שיצאה מכאן משמאל לכל העולם, מארגנים הפגנות לראש הממשלה באירופה, כל ההסתה הזאת גרמה להפוך אותנו ליציבים", אמר. "אנחנו תלויים במוח היהודי, ואם נצטרך לפעול לבד - נעשה את זה גם בלי האמריקאים. הם צריכים להבין שאם אנחנו בסכנת השמדה - נגן על עצמנו".