בצל המתיחות הביטחונית המתמשכת והמחאה נגד הרפורמה המשפטית, סקר חדשות 12 שפורסם הערב (ראשון) מציג תמונת מצב עגומה למדי עבור מפלגות הקואליציה. במקביל, מי שיוצא מרוצה, הוא יו"ר המחנה הממלכתי, חבר הכנסת בני גנץ, שממשיך לזנק במספר המנדטים.

הנתונים המלאים: מהסקר עולה, כי המפלגה הגדולה ביותר היא המחנה הממלכתי, שמקבלת 28 מנדטים. מפלגת השלטון, הליכוד, בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו, ממשיכה להתרסק, ומסתפקת בסקר הנוכחי ב-24 מנדטים בלבד. יש עתיד, בראשות יו"ר האופוזיציה, חבר הכנסת יאיר לפיד, גם היא צוללת, ומקבלת בסקר 20 מנדטים.

עוד עולה מהסקר, כי הציונות הדתית, בראשות שר האוצר בצלאל סמוטריץ', ועוצמה יהודית, בראשות השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, מקבלות ביחד 11 מנדטים, ש"ס, בראשות חבר הכנסת אריה דרעי, עם 10 מנדטים, ויהדות התורה, בראשות שר השיכון יצחק גולדקנופף, מקבלת 7 מנדטים. כמו כן, ישראל ביתנו, בראשות חבר הכנסת אביגדור ליברמן, מקבלת 5 מנדטים, חד"ש-תע"ל, בראשות חבר הכנסת איימן עודה עם 5 מנדטים, וכך גם מרצ, בראשות חברת הכנסת זהבה גלאון, ומפלדת רע"ם, בראשות חבר הכנסת מנסור עבאס.

מי שאינה עוברת את אחוז החסימה, היא מפלגת העבודה, בראשות חברת הכנסת מרב מיכאלי, שעומדת על 2.6%, ומפלגת בל"ד, בראשות סאמי אבו שחאדה שעומדת על 2.8% בלבד. ומה עם תמונת הגושים? הקואליציה מתרסקת ב-12 מנדטים, לעומת הבחירות האחרונות, ועומדת על 52 מנדטים בלבד, לעומת האופוזיציה שמקבלת 63 מנדטים. חמישה מנדטים נוספים שייכים למפלגת חד"ש-תע"ל.

ומה בנוגע לאחוזי ההתאמה לראש הממשלה? חבר הכנסת בני גנץ עומד על 39%, לעומת ראש הממשלה הנוכחי, בנימין נתניהו שעומד על 34% בלבד. 22% נוספים השיבו כי אף אחד מהשניים אינו מתאים לכהן כראש ממשלה, ו-5% נוספים השיבו כי אינם יודעים.