סערת חוק הגיוס: שר התרבות והספורט לשעבר חילי טרופר שוחח הבוקר (שני) עם ענת דוידוב וגדעון אוקו בתוכניתכם ב-103FM, וביקר את המתווה המסתמן בסוגיית חוק הגיוס. "מכניסים שאלה ערכית לתוך משכורת של חיילים. גם הבת שלי מתגייסת בקיץ ולא יפתרו את הסוגייה שלה בזה שיגידו לה שישלמו לה קצת יותר", ציין. 

ליברמן: "נתניהו משקר פעם נוספת, אחרת הוא לא היה מרים טלפון למודי'ס"
גנץ נגד מתווה הגיוס החדש: "תוכנית מסוכנת"; הליכוד: "הצעת צה"ל דומה לשלו"

עוד הוסיף כי "זו שאלה ערכית של איך אנחנו רוצים לראות את החברה שלנו, האם יש כאלה שחייבים לשרת ואין להם את האפשרות לבחור וכאלה שכן יכולים לבחור. בסוף כדי לנצח במלחמה אתה צריך גם מטוסים, טנקים, אבל אתה חייב אנשים שביחד נלחמים אחד ליד השני".

הוא המשיך להסביר את טענותיו בנוגע לערבוב סוגיית שכר החיילים יחד עם גיוס החרדים: "יש לי חבר טוב, הבן שלו בשריון, הוא אומר לי 'הופכים את הבן שלי לשכיר חרב?'. הרי לא ככה נבנה הצבא, במדינת ישראל אין לנו את הפריווילגיה שיהיה לנו צבא של שכירי חרב. זה פשוט לא עובד ככה בישראל. עד היום זה היה בחצי קריצה, הם לא באו אבל הם היו צריכים להזיע בשביל זה, כל הזמן נתנו תחושה שעוד מעט זה ייפתר".

מחאת חוק הגיוס (קרדיט: דוברות המשטרה)

"מי שלומד תורה נאפשר ללמוד תורה, אבל חלק גדול מהחברה החרדית לא באמת לומד תורה, בטח לא עד הגילאים האלה. אני לא חושב שהיום אפשר וצריך לגייס את כל החרדים לצבא, לא רלוונטי. התפיסה שלנו היא פשוט יותר שלמה, מה שגנץ ואייזנקוט הציגו אתמול זה נכון – הורדת גיל הפטור", הוסיף. 

טרופר הבהיר כי הוא לא קורא לגיוס כלל החרדים: "לא צריך לחייב את כל החרדים להתגייס מחר לצבא. הצבא לא צריך, אנחנו לא ערוכים לתת מענה לכולם והם לא רוצים להתגייס לצבא. אבל למה שצעיר חרדי לא ילך לשרת בזק"א? התשובה בעיניי פשוטה - מי שאומר 'לא', יש פה כשל מוסרי עמוק. למה שהוא לא ישרת למועדון לנוער בסיכון בקהילה שלו?".

כשנשאל על פרישת צוות מפלגת העבודה מהשיחות בבית הנשיא, השיב: "תשאל אותם. אין שום שיחות שמתנהלות במחשכים. לדעתי יש להם כעס על בית הנשיא, אני לא מבין את ההחלטה שלהם אבל מכבד אותה. אני יודע לדבר עלינו - אמרנו מהרגע הראשון, צריך למצות כל סיכוי להגיע להסכמות. אני לא מכיר דבר כזה, זה קורה רק בבית הנשיא. בימים האחרונים לא היו דיונים כאלה כי היה חג ושבת".

מרב מיכאלי (צילום: דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ'/ דני שם טוב)
מרב מיכאלי (צילום: דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ'/ דני שם טוב)

מי שהיה אחראי על טקס המשואות בשנה שעברה, התייחס להתנהלות לקראת הטקס הקרוב שיערך בשבוע הבא: "אני לא יודע להסביר למה זה קרה, אני לא חשוף לזה השנה, אבל אני רק מקווה שגם טקס המשואות יהיה חף מכל פוליטיקה. אפשר לקיים טקס שכל ישראלי גאה בו בין אם אתה אוהב את הממשלה או לא, מקווה שכך ינהגו גם השנה פשוט היו שנים שנהגו אחרת".