מועצת חכמי התורה של ש"ס הודיעה הבוקר (שני) כי חבר הכנסת משה ארבל ימונה לתפקיד שר הפנים והבריאות במקום יו"ר הסיעה אריה דרעי. בהודעה המועצה, היא ביקשה להדגיש כי המינוי הוא אינו קבוע, עד ל"חזרת דרעי לתפקיד שר". 

דרעי: "אם היינו מעבירים את החקיקה הקואליציה הייתה מתפרקת"
שר התרבות זוהר: "אחד המהלכים המבריקים שלי - לא לעשות את טקס המשואות"

"הוחלט כי לעת עתה ח"כ הרב משה ארבל, אשר כיהן כסגן שר הבריאות והפנים, ימונה לתפקיד שר הבריאות והפנים, עד אשר הרב רבי אריה דרעי יוכל לחזור ולהתמנות לתפקיד השר, והרב ארבל יחזור לכהן כסגנו", נכתב בהודעה.

מפגינים פרצו לחדר הסיעה של ש"ס וצעקו לעבר אריה דרעי: "תתבייש לך, אתם לא תהרסו את הדמוקרטיה". צילום: ערוץ הכנסת

כמו כן, המועצה תקפה את עצם פסילתו של יו"ר ש"ס דרעי: "לפני כמה חודשים התקבלה ההחלטה השערורייתית על ידי אותם ערכאות שלא כדין תורה, לפסול את בחירתם של מאות אלפי מצביעים, ולמנוע מידידינו הנעלה שלוחא דרחמנא ושלוחא דרבנן יו"ר תנועת ש"ס הרב רבי אריה דרעי, מלכהן כשר". 

עוד הוסיפו כי ההחלטה התקבלה עקב כורך הנסיבות, בשיתוף דרעי וכי בקואליציה יפעלו לחזרתו של דרעי לתפקידים אלו: "חברי הכנסת של סיעת ש"ס יחד עם כלל חברי הקואליציה, יפעלו להעביר בהקדם האפשרי את החוק הנדרש על מנת לתקן את העוול, ולמנות את הרב רבי אריה דרעי לשר, כאשר הייתה באמנה איתו, להמשיך ולהרבות פעלים לתורה ולתעודה ובדאגה לכלל ולפרט כיד ה' הטובה עליו".