שר התקשורת שלמה קרעי שוחח היום (שני) עם גדי נס ברדיו צפון 104.5fm על הורדת אופק דירוג האשראי של ישראל בעקבות הרפורמה המשפטית וטען: "הנתונים הפיננסים של מדינת ישראל יציבים, השינוי קרה בגלל דה לגיטימציה בגלל אותם מחוללי אנרכיה ברחובות". 

"תהיה פגיעה מיידית": כלכלן בכיר מסביר - כך הורדת תחזית דירוג האשראי תפגע בכיס של כולנו

לטענתו "הנתונים הפיננסים של מדינת ישראל יציבים, נתוני המקרו שלנו מצוינים. הרי אם באמת הייתה בעיה פיננסית אמיתית, לא היינו עוברים מ'חיובי' ל'יציב', אלא מ'חיובי' ל'שלילי'. השינוי קרה בגלל דה לגיטימציה בגלל אותם מחוללי אנרכיה ברחובות, כמו שעושה יאיר לפיד בעולם".

הוא המשיך ותקף את יושב ראש האופוזיציה יאיר לפיד: "הוא וליברמן מוציאים את דיבתה של ישראל. הם ניסו לשכנע חברות כלכליות להוציא את הכסף ממדינת ישראל. מבחינתם, הכול יכול לקרות למדינת ישראל, הם יכול אף לפגוע בה, כל עוד ממשלת הימין תיפול יחד איתה. הם יכולים להמשיך לשבת באופוזיציה, זה המקום הראוי למי שמנסה לפגוע במדינת ישראל. אנחנו נתקן בעזרת השם".

על תהליכי ההידברות עם האופוזיציה אמר: "אין להם בכלל בעיה עם הרפורמה המשפטית, הם מבינים שהתיקונים נדרשים - יש להם בעיה איתנו, עם הממשלה ועם נתניהו. ביבי לא טוב להם ושלטון הימין לא טוב להם. אני חושב שניתן למצוא בקרב האופוזיציה חלקים קטנים שיכולים לשתף פעולה ויחד להגיע להסכמה רחבה". 

לדבריו, "נתניהו החליט לתת הזדמנות להידברות ואנחנו באמת מנסים להגיע להסכמה רחבה, אנחנו נותנים הזדמנות ונותנים צ'אנס ומוכנים לכל דבר, אבל אם לא נצליח לעשות זאת - נתקדם בכוח המנדט שקיבלנו מהעם. הסקרים לא מטרידים אותי, אפשר לעשות סקרים כל שבועיים, אבל בסוף הולכים בקלפי רק פעם אחת כל כמה שנים". 

בהמשך, התייחס השר למתווה הגיוס לחרדים שמגבשת הקואליציה ואמר כי "התורה שלנו היא עיקר חיינו כים ישראל, אבל מי שלא לומד תורה, בוודאי שצריך להתגייס. עם זאת, השאלה פה היא האם אנו צריכים להישאר עם אותה מתכונת של צבא העם כמו שהיה מעולם או האם הדבר הזה הולך ונשחק וכאדי להתקדם לכיוון של צבא חצי מקצועי". 

עוד הבהיר: "אני בעד לתגמל ולתמרץ כדי שיתגייסו, אבל צריך להפוך את צה"ל לצבא שהוא חצי מקצועי, כדי שיגייסו מי שבאמת צריך אותו, ולא רק כי יש חובה להתגייס וככה זה. יש גם חיילים כאלה שמשרתים על מנת שצה"ל תשמור על הערך של צבא העם. הערך הוא חשוב הזה הולך ונשחק, צריך להביא את ההתאמות הנדרשות". 

הוא סיכם: "צה"ל צריך לגייס לשורותיו מי שבאמת צריך את שירותו, רק מי שטוב לביטחון. צריך לתמרץ מצד אחד את מי שרוצה לשרת, ובמקביל לפתוח מסלולים אחרים של שירות לאומי. אפשרת לפתור את המשבר באמצעות מודל אחר. זה הכיוון, גם אם זה תהליך שלוקח הרבה שנים. לא צריך לעשות מהפכות או צעדים דרמטיים, כנראה שבעוד עשור אנחנו נהיה שם, לא יהיה אפשר לגייס את כולם. יגייסו רק את הטובים ביותר ויתגמלו אותם באופן הראוי ביותר".