סערה ביום הזיכרון לשואה ולגבורה: קברניט טיסת אל-על 007 לניו יורק הפתיע היום (שלישי) את הנוסעים, כאשר הצהיר בכריזה כי הוא מעוניין ״להזכיר את יום השואה מאחר ודברים כאלה יכולים לקרות רק בדיקטטורות, ומדינת ישראל נלחמת על הדמוקרטיה שלה בימים אלה״.

סערת טיסת רה"מ לאיטליה: אל-על הודיעה - "נמצא וגובש הצוות שיטיס את נתניהו ורעייתו לרומא"

מדוברות אל-על נמסר בתגובה: ״חברת אל-על מגנה אמירות פוליטיות מכל סוג שהוא, של מי מאנשיה במסגרת עבודתם ובוודאי לא במטוסיה שלא יכולים להוות במה לפעילות מסוג זה. החברה מורה להימנע מכך, בפרט ביום כה רגיש ומשמעותי לעם ישראל. המקרה החריג הזה שאינו משקף את אנשיה וערכיה של החברה, ייבדק בצורה יסודית על ידי הגורמים הבכירים בחברה. אל-על היא חברת התעופה הנושאת את דגל ישראל על זנב מטוסיה, וככזו משקפת את הפסיפס הישראלי כולו״.

כזכור, בחודש שעבר עוררו טייסי אל-על סערה לאחר שלא נמצא טייס שיוכל להטיס את ראש הממשלה נתניהו לביקור באיטליה, וזאת בעיצומה של סערת הרפורמה במערכת המשפט. לאחר ששרת התחבורה מירי רגב הודיעה שתפתח את המכרז לחברות נוספות, הודיעה חברת אל-על כי נמצא וגובש צוות שיטיס את נתניהו ורעייתו לביקור ברומא.

כמו כן, גורם בכיר במשרד התחבורה מסר כי שרת התחבורה מירי רגב ראתה את האירוע בחומרה רבה וכועסת על החברה. ״פעם אחר פעם הטייסים מתנהלים כאילו הם בעלי הבית", מסר אותו גורם, "המציאות הזאת לא יכולה להימשך, משהו לא טוב קורה שם ולאחר שהשרה שוחחה עם הנהלת החברה, היא מצפה שהחברה תפעל בהתאם ותכבד את היותה החברה הלאומית. אולי מסלולי הטיסה ברורים, אבל כנראה הכיוון של החברה הולך לאיבוד״.