סערת הקברניט: לאחר הסערה שעורר קברניט אל על, כשאמר בפתח הטיסה לניו יורק כי "אירועים כמו השואה יכולים לקרות רק בדיקטטורות", מגיעה ההתנצלות. הקרבניט ביקש להבהיר את דבריו וחזר בו. 

"השואה מתרחשת רק בדיקטטורות": קברניט בטיסת אל-על עורר סערה | האזינו
לאחר "סערת הקברניט": שדרן ערוץ 14 קרע בשידור כרטיס של אל על

"אני כבן לניצול מחנה המוות, מודע לחשיבות יום הזיכרון לשואה ולגבורה. ביום זה כולנו מתאחדים ומתייחדים עם זיכרון השואה והקורבנות. ברצוני להגיד כי לא הייתה לי כל כוונה לפגוע באף נוסע בדברים שאמרתי, בזמן הוצאת המטוס לטיסה. אני מבקש להתנצל מעומק ליבי בפני מי שנפגע מדבריי", אמר בכריזה לנוסעים. 

בתוך כך, "מבטחי" - פורום מפקדים לאומי, המאגד בתוכו מספר קצינים בכירים, פרופסורים ופליטיקאית, שלח פנייה למנכ"לית אל על דינה בן טל, בה הם דורשים להשהות את הקברניט.

"שמענו בצער ובכעס על האירוע בו טייס במוביל הלאומי הנושא את דגל ישראל ניצל את מעמדו והיותו מחזיק המיקרופון כדי לכפות על נוסעיו את דעתו האישית בנושא  חברתי פוליטי שנוי במחלוקת עם השלכות לחוסן הישראלי ועוד בשבוע הגבורה", נכתב בפתח הפנייה. עוד הוסיפו: "אנו פונים להנהלת אל על להשעות מיידית את הטיס עד לתום הבירור ולהודיע בהקדם לציבור ולנו מהן מסקנות הבירור".

כאמור, קברניט טיסת אל-על 007 לניו יורק הפתיע היום את הנוסעים, כאשר הצהיר בכריזה כי הוא מעוניין ״להזכיר את יום השואה מאחר ודברים כאלה יכולים לקרות רק בדיקטטורות, ומדינת ישראל נלחמת על הדמוקרטיה שלה בימים אלה״.