מפקד מחוז ת"א לשעבר ניצב בדימוס דוד צור שוחח הבוקר (רביעי) עם ענת דוידוב וטל שלב בתוכנית "שבע תשע" ב-103FM על הבקשה של המשפחות השכולות לקראת יום הזיכרון שמעוררת סערה רבה, על השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, ועל נושא האבטחה סביב מפקד מחוז ת"א הנוכחי, ניצב עמי אשד.

"תגיעי ביום אחר": האמירה חסרת הרגישות של גלנט לאחות שכולה | דיווח
קואליציה לצד אופוזיציה: היוזמה של המשפחות השכולות לקראת טקסי יום הזיכרון

בפתח הראיון, הביע צור את דעתו על בקשת המשפחות השכולות שפוליטיקאים לא יגיעו לבתי העלמין ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל: "זו באמת תקופה מאוד רגישה, משפחות שכולות הם תמיד משהו שאנחנו רגישים כלפיו והטקסים האלה הם ממלכתיים. אני חושב שהנוכחות של הפוליטיקאים, בטח אם זה שר ביטחון, ראש ממשלה, נציגים של מערכות הביטחון, היא מאוד חשובה. מצד אחד, צריכים להיות קשובים למשפחות השכולות בהקשר של נשיאת נאומים, אבל הנוכחות שלהם כן הכרחית לדעתי. מדובר ביום מאוד ממלכתי שצריך לכבד אותו, ואין לי עמדה חד משמעית בעניין הזה".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

"לגבי בן גביר ספציפית, אני חושב שהוא לא צריך להיות שם. האיש מעורר פרובוקציה מאוד רצינית, אין בו שום דבר ממלכתי, שוב דבר שמזכיר בכלל ממלכתיות, בעיקר גם לאור העובדה שהוא לא שירת. אם את שואלת אותי, עדיף שיימנע מלהגיע כי זה גם יביך אותו באופן דרמטי אבל גם את האירוע עצמו".

בהמשך, נשאל צור על תגבור האבטחה סביב מפקד מחוז ת"א עמי אשד: "גם אני הייתי מאובטח במשך שנה, אבל זה היה ממניעים אחרים בהיותי מפקד מחוז תל אביב. אבל קשה לי לזכור שמפקד מחוז צריך להסתובב עם אבטחה רמה שש, שהיא הכי גבוהה. לכן אני חושב שזה אירוע מאוד נדיר. האיש עושה את תפקידו בצורה יוצאת מן הכלל, בצורה כל כך רגישה, כל כך מורכבת, שאין פה שום הגיון שהאיומים האלה מגיעים ככל הנראה מהצד הימני של המפה. שב"כ, משטרה, חייבים להיכנס לסיפור ולנטרל את הדבר הזה".

"יש כל מיני קונספירציות שרואים בו המפקד של המפגינים ומכאן כל הכעסים. נגיד הסרטונים שכביכול הוא צועד באיילון ואנשים מוחאים כפיים, הוא צועד באיילון כי זו באמת הזירה העיקרית שצריך לטפל בה ואני מבין בדיוק מה הוא עשה שמה. הדברים האלה הם חד משמעית לא נכונים", המשיך.

בסיום הראיון, חתם צור: "לצערי, אחרי שני תפקידי ממ"ז הדבר היחידי שהוא היה צריך להיקרא אליו זה להיות המפכ"ל ולהתמודד למפכ"לות, אבל לכאורה זה נראה ממש לא הגיוני בקונסטלציה הפוליטית הנוכחית. ההצעה כביכול לעבור לתפקיד מטה של ראש אגף ההדרכה, המשמעות שלה היא הדחה. אני חושב שאין תקדים כמעט, אני לא זוכר דבר כזה שיועצת משפטית התערבה בצורה כזאת חדה, וזו בעיניי תעודת עניות במובן הזה לבן גביר בראש בראשונה, וצר לי שגם המפכ"ל בתוך המהלך הזה. אני לא חושב שזה הזמן להחליף אותו בתקופה כל כך רגישה. הוא עושה את העבודה שלו מצוין. אחרי כל מה שאמרתי, זה בסמכותו של המפכ"ל והשר לעשות את זה, אני אומר את זה בצער כי אני ממש לא מסכים עם המהלך. אבל האם הם חורגים מסמכותם - לא".

סייעה בהכנת הכתבה: נויה חסון 103FM