שרת התחבורה וחברת הכנסת מירי רגב הממונה על אירועי שנת ה-75 למדינת ישראל קיימה היום (רביעי) מסיבת עיתונאים באולם ירושלים בהר הרצל. "חשוב לי לתת ביטוי לחברה כולה, אין ימין, שמאל, פריפריה או מרכז. כולם באים לידי ביטוי כי הטקס הוא מעל מנהיג זה או אחר או מפלגה זו או אחרת. זה טקס עבור המדינה ועבור כל האזרחים, ואני מודעת לוויכוחים ולביקורות, אבל אני מבקשת מכולם לשים הכל בצד", הצהירה השרה.

רגב הכריעה: אביגדור קהלני ושלום אסייג בין מדליקי המשואות בטקס יום העצמאות

בהמשך, התייחסה רגב למחאות שמתנהלות בשבועות האחרונים: "לשני הצדדים דברים כואבים ומפריעים. אתם רוצים למחות? להביע את הביקורת שלכם? אל תעשו את זה בטקסים הממלכתיים. בואו נשים את המחלוקות בצד, נסיים את האירועים, נתאחד, נדבר ונגיע להבנות".

במהלך מסיבת העיתונאים סיקרה השרה את הצפוי במהלך הטקס המרכזי של יום העצמאות שייערך בהר הרצל בו ישיאו 12 ישראלים משואות ואשר יועבר בשידור חי בערוצי החדשות בטלוויזיה בארץ. בסוף מסיבת העיתונאים נערך סיור בשטח הטקס, במסגרתו הועברה סקירה על ההיבטים השונים שיכלול הטקס השנה.

מירי רגב במסיבת עיתונאים בנוגע לטקס הדלקת המשואות 2023 (צילום: מרק ישראל סלם)
מירי רגב במסיבת עיתונאים בנוגע לטקס הדלקת המשואות 2023 (צילום: מרק ישראל סלם)

במהלך דבריה, רגב קראה ללפיד וגנץ ואמרה: "אני גם מתכוונת להתקשר אליהם באופן אישי, שמור לכם כסא של כבוד בטקס הדלקת המשואות. בואו נשאיר את המחלוקות בצד".

בתגובה, אמר ראש האופוזיציה ויו״ר יש עתיד, יאיר לפיד: ״השרה רגב, הכסא שלי בטקס המשואות ישאר ריק, כי לא השארתם לי ברירה. אני אוהב את מדינת ישראל אהבת נפש, אבל בשלושה חודשים קרעתם את החברה הישראלית ושום מופע זיקוקים מזוייף לא יכסה על זה. אם אחדות ישראל הייתה כל כך חשובה לכם, לא הייתם מפרקים את הדמוקרטיה שלנו והייתם הולכים לעבוד בשביל אזרחי ישראל״.

ביום ראשון, לאחר שהממשלה הצביעה על שינוי תקנון טקס יום העצמאות הכריזה רגב על רשימת משיאי המשואות ליום העצמאות הקרוב. "הציבור הישראלי קיבל את הבחירה שלנו במדליקי המשואות בהתרגשות וגאווה", אמרה השרה רגב. בין המדליקים: גיבור מלחמת ששת הימים אביגדור קהלני, מפקד יחידת דובדבן סא"ל ד', השחקן והסטנדאפיסט שלום אסייג, היזמית סיוון יערי ועוד.