על רקע סערת טקס המשואות: חברת הכנסת אורנה ברביבאי (יש עתיד) שוחחה הערב (רביעי) עם בן כספית ואריה אלדד בתוכניתם ב-103FM, והתייחסה להודעתו של לפיד כי לא יגיע לטקס. "אנחנו לא מזייפים חגיגיות כשאנחנו במצב לא טוב", ציין. 

ח"כ מהאופוזיציה: "הצעד החדש של השר אמסלם –  פתח לשחיתות"
"כדי להימנע מקרע גדול יותר": לפיד קורא להידברות בבית הנשיא על מתווה חוק הגיוס

עוד הוסיפה על לפיד: הוא קיבל החלטה ואני חושבת שיש בה היגיון - הוא לא רוצה לשחק בכאילו. היום הקדוש הזה מאוד משמעותי". ברביבאי ציינה כי ביקרה מוקדם יותר בבית עלמין, זאת לקראת יום הזיכרון שיערך בשבוע הבא: "אני החלטתי שאני לא אלך לבית עלמין ביום הזיכרון אז הקדמתי ללכת היום כי אני כמובן מכבדת ורוצה להרגיש שאני ראויה למחיר ההקרבה של הקדושים האלה. המצב הוא כל כך קשה, בכל תחומי החיים, שאי אפשר לעשות פוס ליום, להגיד הכול תקין ואחר כך לחזור".

היא תקפה את השר לביטחון לאומי: "כהרגלו הוא עושה דווקא. כמה ציניים אפשר להיות? בן גביר המניפולטור הכי גדול במזרח התיכון ילך לבית עלמין? לא ראה עם משקפת את השירות בצבא. יעמוד שם וידבר על חללינו הקדושים? יש גבול. הציבור אומר לנו אל תבואו ואנחנו לא צריכים ללכת".

לפיד קורא להידברות על חוק הגיוס. צילום: באדיבות יש עתיד

כמו כן, היא העבירה ביקורת על כוונת ראש הממשלה לנאום במהלך טקס המשואות: "הרעיון שיו"ר הכנסת הוא זה שמוביל את האירוע בא מהרעיון שזה אירוע אפוליטי. אז אם ראש הממשלה כן ינאם, ואם מישהו יעז להביע מלחמה ישדרו קטע מאתמול, אנחנו באמת הולכים ומדרדרים למצבים מבישים שלצפות מציבור גדול ולהגיד לו 'תשחק את המשחק עבור המנהיגים' - כל עוד אנחנו דמוקרטיה נגיד את דעתנו".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm.