ח"כ ניסים ואטורי (ליכוד) שוחח היום (רביעי) עם בן כספית ואריה אלדד בתוכניתם ב-103FM על סערת טקס המשואות והחשש מפני מהומות בטקסי יום הזיכרון ואמר כי "ביום הזה אין ויכוח פוליטי, צריך לשמור על איפוק". 

רגב הזמינה לטקס המשואות את לפיד, שסירב: "מופע זיקוקים מזוייף"
קואליציה לצד אופוזיציה: היוזמה של המשפחות השכולות לקראת טקסי יום הזיכרון

צעקות לעבר ח"כ בועז ביסמוט בבית כנסת בערב יום השואה

בפתח דבריו אמר: "אני חושב שזה לא ראוי קודם כל. צריך לכבד את הנופלים. גם אני אמור להגיע לבתי עלמין, אני משובץ כסגן יו"ר כנסת, ואני חושב שיש דברים מחוץ לפוליטיקה. גם כבוד הנופלים, לנופלים אין צבעים על הקברים, כולם עם דגל ישראל. זה אנחנו, זה עם ישראל, הם הנשמות הטהורות שלנו שנפלו על הגנת המולדת. כולנו צריכים לכבד אותם".

על ההצעה שאולי יגיעו לבתי העלמין נציגים מהאופוזיציה והקואליציה יחד אמר: "יכול להיות רעיון טוב, אני יכול לקבל את זה, הבעיה היא שאנחנו מחולקים כדי להגיע כולם לבתי העלמין. ביום הזה אין וויכוח פוליטי בכלל, הם מייצגים אותי בבית עלמין מסוים, אני מגיע לבית עלמין אחר, אז אני חושב שראוי. יש פה משמעות לאומית".

על בקשת המשפחות השכולות שהייתה גם שנה שעברה - אין פה שום דבר חדש, אני זוכר מה עשו לבנט ביום הזיכרון, אנשיו של נתניהו עם צרחות עד השמיים. 
"זה לא אנשיו של נתניהו, אנשים עצמאיים. אני מבין את הכאב של המשפחות, צריך לשמור על איפוק ביום הזה. זה סיפור מאוד כואב. זה קשה, עזבו את הקושי האישי שלי או של חבריי בכנסת, זה הקושי של המשפחות. אנחנו יכולים רק להבין אותם ונשתדל לפעול מבחינתנו להסביר שיש וויכוחים". 

על דבריה של השרה מירי רגב שאומרה כי זה "טקס של הממשלה ולא של הכנסת" אמר ואטורי כי "אני אומר שזה טקס של כולנו קודם כל, אנחנו צריכים ביחד באמת לכבד את המעמד. עזוב מי מנהל את זה, היום זה רגב מחר מישהו מהאופוזיציה שאולי יהיו בקואליציה בעוד 10 שנים, אבל אי אפשר להתנהג בצורה כזו. צריך לאחד את השורות, אולי זו הזדמנות משמיים לאחד את השורות בנושא הלאומי. יכול להיות שיהיו לנו עניינים לאומיים ביטחוניים, מה נעשה אז? טייס ימני ירה את הטיל או שמאלני? אנחנו לא רואים את זה בכלל. חייבים להשאיר את המאחד".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm