"אני לא מתרגש מהסקרים הלא מחמיאים המצביעים על היחלשות הליכוד. עד הבחירות הכל יכול להשתנות ואז נדבר". כך אומר ל"מעריב" שר התיירות חיים כץ בראיון ראשון.

על האדישות הפוליטית שבה התקבלה ההחלטה על הורדת אופק דירוג האשראי הוא מוסיף: "דירוג האשראי עדיין לא ירד, אלא רק ניתנה אזהרה. הורדת הדירוג עלולה להיות מסוכנת. בינתיים אי אפשר לדעת. בוא נראה מה יקרה בעוד חודש ואז נדע בדיוק היכן אנחנו עומדים בעניין הרפורמה".

לדבריו, "אזהרת הדירוג לא הגיעה במקרה. היו כל מיני פרסומים על הוצאת כספים מישראל. זה מה שאנשים רצו וזה בסדר מבחינתם. אני לא רוצה לדבר מעבר לזה. מדובר בעניין רגיש".

על האפשרות שבנו יאיר, יו"ר הוועד בתעשייה האווירית יתמודד בבוא העת על תפקיד יו"ר ההסתדרות, אומר שר התיירות: "אני ממש לא יודע. נכון לעכשיו, הוא לא הולך על כלום. זה נכון שהוא כמוני תמך בעניין אי־הדחת גלנט וחשב שהדחתו מהתפקיד הייתה טעות. ביבי לא היה צריך לשלוח אותו הביתה, וטוב שזה נגמר".

השר כץ פוליטיקאי משופשף. גם בתחום התיירות הוא ידע להפעיל את כל מנועי הלחץ ולפעול לקידום האינטרסים של אנשי הענף דרך מעמדו הפוליטי.

על הצלחתו בעניין מניעת ביטול הפטור ממע"מ של שירותי תיירות הוא מוסיף: "באוצר ניסו להעביר משהו לא הגיוני ולא הצליחו. אתה שואל איך הצלחתי למנוע את הגזירה? יכולת השכנוע שלי היא סודית".

על מצב הענף הוא אומר: "יכול להיות שבענף צודקים ואכן יש ירידה בתיירות הנכנסת, אבל לא אסבסד טיסות לאילת עבור תיירים שלא נשארים בעיר, אלא יורדים לעקבה. מה זה הבדיחה הזאת? האם אני צריך לסבסד את התיירות לירדן? זאת הייתה תמונת המצב בעבר ואין לי כוונה לחזור אליה. אני לא אלך לבזבז 20 מיליארד שקל בשביל תיירות שמגיעה בסופו של דבר לירדן. אם רוצים סבסוד, אז שהתיירים יתחייבו לשהות לפחות שלושה לילות באילת".

על מחירי המלונות באילת הוא מוסיף: "אין ספק שהמחירים באילת מוגזמים. העיר מלאה בתיירות, כי לישראלים יש כסף. אם לא היה להם כסף, הם לא היו משלמים 15 אלף שקל לארבעה לילות. למה הם משלמים? תשאל אותם. אני על כל פנים לא אשלם סכומים כאלה".

הראיון המלא מחר במדור "שוטף פלוס" ב"מעריב־סופהשבוע"