חגית ריין, אמו של רס"ן בניה ריין ז"ל שנפל במלחמת לבנון השנייה, התראיינה היום (חמישי) בתוכניתם של בן כספית וינון מגל ב-103FM, והתייחסה לקריאת המשפחות השכולות שלא להביא פוליטיקאים לטקסים ביום הזיכרון.

יתום צה"ל נגד בן גביר: "אל תגיע לטקס יום הזיכרון, לא ניתן לך להלבין את מעשיך"
חבר ליכוד שיגיע לבית עלמין ביום הזיכרון: "יש דברים מחוץ לפוליטיקה"

"פעם ראשונה שאני יכולה להגיד שאני מפחדת מיום הזיכרון, אני רוצה שהוא יעבור בשקט", אמרה ריין בפתח דבריה, "רבות המשפחות שחושבות ורוצות ומבקשות שפוליטיקאים יבואו, הם באים בשם הממשלה, הם לא באים לדבר פוליטיקה. הם חברי כנסת ושרים שנבחרו במדינת ישראל בבחירות האחרונות, והם באים לייצג את עם ישראל".

"הבן שלי ואחרים יצאו למלחמה, למלחמת לבנון השנייה, בשם עם ישראל", הוסיפה, "זה יום ממלכתי לאומי שמדינת ישראל קבעה שביום הזה כולם מרכינים ראש, מצדיעים, אומרים תודה לבנים שיצאו בשם הממשלה. הבן שלי לא הלך ללבנון לטיול, הוא הלך בשם הממשלה כדי שאני ואתה נוכל לדבר, שנוכל להמשיך לחיות כאן, להפגין, ללדת ולבנות. ביום הזה כולם עוצרים והממשלה, הנציגים של המדינה, באים להגיד תודה רבה שבזכותכם אנחנו ממשיכים. זה הכבוד שאני רוצה שימשיכו לתת".

"כשהיה הגירוש, גם בעיניי לא מצאו חן המנהיגים, אז מה? אמרתי אל תבואו? יצעקו? תנו למשפחה לבטא את עצמה. בשביל זה אתה שר בממשלה ולא מוכר גלידות, תכיל את זה ותמשיכו הלאה. הם לא באים לדבר פוליטיקה בבית קברות, הם באים להגיד תודה בשם מדינת ישראל לבנים שלנו. אם הם לא יגיעו זה יחלל אותי ואת הבנים שלנו. נורא עצוב לי שבערב יום הזיכרון, במקום שתשאלו אותי בימים רגילים 'תספרו על הבן שלך, איך את מתמודדת'", ציינה.

לאחר מכן אמרה ריין: "17 שנה שכל יום אני מתפללת ומבקשת שבמעשים שלנו נהיה ראויים למחיר שאנחנו במקרה האישי שלנו ועוד אחרים שילמו. הוא נפל אחרי הפסקת האש, בשבת האחרונה בדרכו להציל טנק שנפגע. הוא התנדב למלחמה, אף אחד לא אמר לו מה לעשות, כל פעם שהוא שמע בקשר שמישהו מחכה לעזרה אז הוא, כוח בניה, בדרך. כולם הסתדרו יופי בטנק, למרות שהיו חילוקי דעות, אבל כולם ידעו שיש להם מכנה משותף. אין לנו פה אויבים, כולנו אחים. זה לא משנה מה אתה חושב. היום נסראללה משפשף את הידיים בעונג, הוא שמח על מה שקורה פה לצערי הרב". 

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103FM