עימות יוצא דופן בצמרת המשטרה: לאחר שיחה טעונה שקיים ברביעי האחרון עם המפכ"ל יעקב שבתאי הודיע לו ניצב אלי כזרי, מי שמכהן בתפקיד מזכיר הבטחוני במשרד לביטחון פנים, למפכ"ל על החלטתו לפרוש מהשירות. כזרי, לא ויתר עד שאמר את דברו. "עשית מהמשטרה ארגון של חברים", תקף. 

בן גביר: "אני נותן למשטרה כלים, ומצפה ממנה לממש את המדיניות שלי"
המפכ"ל נגד בן גביר: "הקמת גוף חדש ונפרד מהמשטרה - עלולה להזיק"

בשיחה שהתקיימה בלשכתו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר נשמעות אקורדים צורמים במיוחד בנוכחות השר שניסה לגשר בין הצדדים. "אני לא ממשיך בארגון שאתה המפכ"ל שלו. לא ממתין לשום תפקיד. הרסת את הארגון הזה ועוד שנים לא יצליחו לשקם מה שעשית".

בשלב מסוים ביקש כזרי לשוחח לבד עם השר וזאת אחרי שניהל שיחה מחוץ למשרדו של השר עם המפכ"ל. השר בן גביר ביקש מהמפכ"ל לצאת מהמשרד ובסיום השיחה עם כזרי ביקש מניצב כזרי, להמתין בחוץ , אז ניהל השר בן גביר שיחה צפופה עם שבתאי.

השניים חזרו לשיחה בנוכחות השר ואז נאמרו דברים קשים. "אתה טוען נגדי שלא הייתי בתפקידי ליבה? אני כל השירות הייתי בשטח" אמר כזרי. שבתאי השיב לו: "שום דבר לא אישי נגדך. הכל מקצועי".

כזרי לא עצר: "קובי כולם יודעים איך זה עובד. הפכת את הארגון למועדון חברים". שבתאי השיב:0 "אני לא קובי אלא המפכ"ל בשבילך. אתה קצין ראוי וטוב אבל יש טובים וראויים יותר". ניצב כזרי המשיך: "אתה לא המפכ"ל בשבילי , לא היית ולא תהיה. כאן אני מסיים". 

קודם לכזרי, פרשו מהארגון שורה ארוכה של ניצבים ותנ"צים כשהבולטים בהם סמפכ"ל המשטרה ניצב דוד ביתן, ניצב שמעון לביא מפקד מחוז צפון שלקח אחריות על חלקו באסון מירון, ניצב ג'מאל חכרוש שתועד מדלג מעל לגופה בזירת רצח, ניצב אלון אריה ראש אגף התנועה במשטרה לשעבר ותנ"צ אלי אסייג , מפקד היאל"כ ומי שחקר את ראש הממשלה בנימין נתניהו.