מסקר "מעריב" שנערך על ידי ד"ר מנחם לזר, מנהל פאנלס פוליטיקס, עולה כי המגמה במאפייני ההצבעה שהסתמנה בשבועות האחרונים נמשכת.

על פי הסקר, לגוש האופוזיציה יש רוב, אם הבחירות לכנסת היו מתקיימות היום. במקביל, נמשכת המגמה של התחזקות מפלגת המחנה הממלכתי, שהופכת למפלגה הגדולה ביותר. יש עתיד נשארת מתחת ל־20 מנדטים, מרצ מתחזקת ל־6 מנדטים, ולעומתה, מפלגת העבודה מתחת לאחוז החסימה עם 2.6% בלבד.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

בתשובה לשאלה אם היו מתקיימות היום בחירות חדשות לכנסת, עבור מי היית מצביע, התשובות היו: המחנה הממלכתי – 27, הליכוד – 26, יש עתיד – 19, ש"ס – 9, יהדות התורה – 7, מרצ – 6, חד"ש־תע"ל – 6, ישראל ביתנו – 6, הציונות הדתית – 5, עוצמה יהודית – 5 ורע"ם – 4.
לגוש הקואליציה יש על פי הסקר הנוכחי 52 מנדטים בלבד, ולגוש האופוזיציה – 68 מנדטים.

בתוך כך, אתמול נערכה ישיבת ממשלה במרכז הקהילתי בשדרות. במהלך הדיון אושר תקציב בהיקף של 1.7 מיליארד שקלים לחיזוק החוסן האזרחי ופיתוח העיר שדרות ויישובי עוטף עזה לשנים 2023־2024. ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בישיבה כי "התשובה לטרור היא להלום בטרוריסטים", וראש העיר, אלון דוידי, הוסיף: "רוצים שקט לטווח ארוך".

מחוץ לאולם התקבצו עשרות פעילי "מחאת העוטף" שהפגינו נגד הרפורמה במערכת המשפט. "ב־100 ימים של ממשלה עבריינית קיבלנו 64 טילים, על מלא. הדיקטטורה המתהווה פה פוגעת לא רק בזכויות שלנו, אלא גם בחיים עצמם. הבטחות שווא של מיליארדי שקלים לא יתקנו את המעוות הזה. לא נוותר על דמוקרטיה וביטחון", ציין אחד המפגינים.

נתניהו בישיבת הממשלה בדרום. צילום: ארנולד נטייב

במקביל, אירועי המחאה נגד הרפורמה המשפטית יימשכו גם במוצאי השבת הקרובה, זו הפעם ה־16 ברציפות. לצד ההפגנה המרכזית שתיערך ברחוב קפלן בתל אביב, ייערכו הפגנות בכ־150 מוקדים נוספים ברחבי הארץ. המרכזיים שבהם בחיפה, באר שבע, ירושלים, נתניה, אשדוד, כפר סבא ובת ים, שאליה יגיעו נציגי תנועות המילואימניקים, ובין הנואמים יהיה ראש השב"כ לשעבר יובל דיסקין.

ממובילי ההפגנות נגד הרפורמה נמסר: "המעצור היחיד שיציל את מדינת ישראל הם מיליוני האזרחים שיוצאים להפגין שבת אחר שבת ומצילים ממש בגופם את מדינת ישראל, ערכי מגילת העצמאות והחזון הציוני". במשטרה נערכים בכוחות גדולים בכל מוקדי ההפגנות עם נוכחות מוגברת באזורים שבהם מתוכננות מחאות בעד הרפורמה המשפטית, זאת כדי למנוע עימותים אלימים עם המפגינים נגד הרפורמה, ובין השאר יופעלו שוטרים סמויים במוקדי ההפגנות.