ראש השב"כ לשעבר כרמי גילון, התארח היום (שבת) בשבתרבות בבאר שבע, והתייחס למתח שקיים סביב אירועי יום הזיכרון הקרוב. "אני חושב שאת יום הזיכרון חובה על כולנו למען הנופלים להשאיר מחוץ לכל ויכוח. באופן חד פעמי רק לרגל יום הזיכרון אני תומך בהחלטה של רה"מ ושר הביטחון", ציין.

"רק רוצות שקט": אלמנת צה"ל מתנגדת למחאה הצפויה נגד בן גביר ביום הזיכרון
,נתניהו, לפיד, גלנט וגנץ בהצהרה משותפת: "ביום הזיכרון השאירו את המחלוקות מחוץ לבתי העלמין"

על אף התנגדותו לממשלה הנוכחית, גילון לא הביע התנגדות נחרצת להגעתם של שריה לטקסים: "עם כל המילים הרעות, ויש לי רק מילים רעות לומר על הממשלה הזאת, זו הממשלה, אלה שרי ישראל. אני חושב שצריך להיות ממלכתיים ושכל משפחה תעשה את החשבון האישי שלה. המשפחות תעשנה את מה שרוצות, ולאף אחת אין זכות להביע דעה מה משפחה שכולה תעשה. מנקודת מבט ממלכתית, אפילו איתמר בן גביר, מה לעשות, הוא שר בממשלת ישראל. אני לא הייתי מתערב בעניין הזה".

נתניהו בהצהרה לקראת יום הזיכרון: "להשאיר את הוויכוח מחוץ לבתי העלמין, אחדות היא צו השעה"

הוא ביקש להדגיש: "אוי ואבוי אם סדרנים יוציאו משפחות שכולות מבתי עלמין. אם יש חשש לחייו של השר בן גביר, לשיקולו אם יגיע או לא. גם בנימין נתניהו מסיבות אבטחיתיות ויתר על אירועים. במידה ויחליט להגיע – שיאבטחו אותו במקום 10 שוטרים 100 שוטרים". כמו כן, ביקר את יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד, לאחר שהודיע כי לא יגיע אל טקס המשואות: "מדובר בתפקיד ממלכתי, אני חושב שיו"ר האופוזיציה לא יכול לומר אני לא יגיע".

ראש השב"כ לשעבר ביקר בחריפות את חברי הממשלה ואת העומד בראשה: "אני חושב שיריב לוין ורוטמן הם תופעות חולפות. מהיום שהוגש נגד נתניהו כתב אישום אסור שהוא יהיה ראש ממשלה בישראל, לא רק מסיבת חוק ומשפט - אלא פוליטית. ראש הממשלה צריך לקבל אלף החלטות ביום שהן לא מוטות. שהחשבון האישי שלו הוא לא חלק מההחלטה - כשמרחף מעל ראשך כתב אישום, זה לא אנושי שהעניין לא נמצא כל הזמן על סדר יומך והוא עלול לשבש את ההחלטות המקצועיות. אם יסתבר שנתניהו עשה מעשים לא חוקיים בפרשת הצוללות, זו פגיעה ישירה בביטחון המדינה. הוא צריך להיות הראשון שמבקש לבדוק את זה".

ראש השב''כ לשעבר כרמי גילון (צילום: עיריית באר שבע)
ראש השב''כ לשעבר כרמי גילון (צילום: עיריית באר שבע)

על כך שמשפחת נתניהו מאובטחת ע"י השב"כ, בניגוד למשפחות של ראשי ממשלה קודמים, אמר: "שום משפחה של שום ראש ממשלה בישראל לא הייתה מאובטחת, אני מבין מהתקשורת שיאיר נתניהו נמצא בקוסטה ריקה עם 2 מאבטחים, אני יכול להגיד דבר אחד - אני מקנא במאבטחים הם עושים חיים"

עוד הוסיף בנוגע לראש הממשלה: "האיש הבין שהקסמים שהפכו אותו לשליט בלתי מעורער, מר ביטחון, מר מדינאות ופוליטיקאי ממדרגה ראשונה, איבד את הדרך בשלושת הדברים - הוא מוחרם בארצות הברית והוא התגלה כפוליטיקאי לא מתוחכם ברגע שנתן ליריב לוין להוביל את הרפורמה המשפטית. אני חושב שהוא הבין את הטעות. אני מקווה שהוא ימית מיתת חסד את המהפכה המשפטית".